Performancing Metrics

ضرورت ایجاد صندوق های سرمایه گذاری فناورانه | اتاق خبر
کد خبر: 304009
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 08:01
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی :
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با بیان اینکه اقتصاد دانش محور از جمله راهکارهای توسعه صنایع دریایی است ، گفت : ایجاد ساختارهای مناسب چون صندوق های سرمایه گذاری جسورانه برای حمایت از نهادهای نوآورانه در حوزه دریایی ضرورت دارد.

اتاق خبر: مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با بیان اینکه اقتصاد دانش محور از جمله راهکارهای توسعه صنایع دریایی است ، گفت : ایجاد ساختارهای مناسب چون صندوق های سرمایه گذاری جسورانه برای حمایت از نهادهای نوآورانه در حوزه دریایی ضرورت دارد.

بنابراین گزارش، حسین ابراهیم زاده فاضل عصر روز سه شنبه در حاشیه همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریا نوردی در کیش افزود : این ساختارها امروز در کشور وجود ندارند در حالی که از جمله راهکارهای توسعه صنایع دریایی اقتصاد دانش محور و استراتژی های اقیانوس های آبی به مفهوم بازارهایی دست نخورده ای است که رقیبی وجود ندارد.
وی باتاکید بر ضرورت ساختار سازی در این حوزه گفت : از جمله این ساختارها نهادهایی است که این نهادهای نوآورانه و فناورانه در حوزه صنایع دریایی را به صورت حرفه ای حمایت کند.
وی ادامه داد : این ساختارها در کشور وجود ندارد و همه تامین مالی این بخش ها به عهده بانک ها گذاشته شده در حالی که هر یک از بانک ها خود برای کاری ایجاد شده اند ضمن آنکه آنها علاقه ای برای حمایت از طرح های نوآورانه ندارند و باید ساختارها در کشور شکل گیرد تا بتوان وظیفه خود را در این حوزه انجام دهد.
این مسئول در حوزه صندوق توسعه صنایع دریایی هم گفت : این صندوق به عنوان تنها نهاد کشور که وظیفه توسعه پایدار صنایع دریایی را دارد تلاش کرده این توسعه پایدار با برنامه ریزی زنجیره محور پیاده کند .
وی اظهار کرد: بر این اساس نقاط آسیب زنجیره که بخش خصوصی رغبتی برای ورود به آن نداشته باشد مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.
وی از جمله مزیت ها را در تولید شناورهای کوچک و متوسط عنوان کرد که در برخی حوزه های شناورهای بزرگ مزیت قابل توجه نیست و باید ایجاد مزیت کرد که در این راستا می توان با مشارکت های خارجی صاحب صنعت به صورت مشارکتی در حوزه شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما این عملکرد را ارتقا داد.
ابراهیم زاده فاضل افزود : بررسی ها اولیه انجام شده و این امر قابل انجام است و امیدواریم در دوران پسا تحریم این ظرفیت ایجاد شود.
وی با بیان اینکه بیش از همه بازار تعمیرات شناورها برای کشور مزیت آفرین است ، گفت : امروز در خیلح فارس 35 هزار شناور عبوری وجود دارد ضمن آنکه حدود 30 هزار شناور ثبت شده در کشور و 1500 شناور فلزی ثبت شده داریم که این ها بازارهای ملی ، منطقه ای و بین المللی خوبی برای ورود ما در حوزه تعمیرات است.
به گفته وی ، این صندوق طی دو سال گذشته در حوزه تعمیرات شناورها 150 میلیارد ریال تسهیلات داده که از جمله نقاط مزیت ساز و مناسب برای کشور است که باید تقویت شود.
وی عنوان کرد : سالانه فقط از شناورهای فلزی داخلی حدود 600 مورد نیازمند تعمیرات است که الان فقط 50 درصد آنها در داخل تعمیر می شود و باید ظرفیت های موجود در این حوزه تقویت شود.
وی از دیگر مباحث مورد توجه صندوق را ورود و ارائه تسهیلات به حوزه ساخت شناورها سبک و متوسط ذکر کرد و افزود : ارائه این تسهیلات هم بر مبنای شناسایی دقیق و کامل صنایع موجود ظرفیت های تولیدی و فنی آنها است.
وی حوزه بعدی مورد حمایت ویژه صندوق را ارائه تسهیلات به طرح های نواورانه و فناورانه دانست که تسهیلات شش تا هشت درصد به آنها پرداخت می شود و با توجه به طرح پرداخت تسهیلات محدودیتی ندارد.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید