Performancing Metrics

ثبت‌سفارش واردات ۱.۴ میلیون تن برنج | اتاق خبر
کد خبر: 304039
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 11:38
دبیرانجمن وارد کنندگان برنج با بیان اینکه دولت هزار و ۵۰۰ تومان تعرفه و مابه التفاوت از واردات برنج دریافت می کند گفت: از ۴ آذر تا به امروز تا به امروز یک میلیون و چهارصد هزار تن برنج برای واردات ثبت سفارش شده است.

اتاق خبر: مسیح کشاورز اظهار کرد: از ابتدای آزاد شدن ثبت سفارش برنج ( 4 آذر سال جاری) تا به امروز یک میلیون و چهارصد هزار تن برنج برای واردات ثبت سفارش شده است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی با بیان اینکه این رقم ثبت سفارش برای واردات برنج دو روز گذشته در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی به ما اعلام شد، افزود: از این میزان برنج طبق روال هر ساله حداکثر 35 درصد آن وارد می‌شود و مابقی آنها فرصتی برای واردات نمی‌یابند.

دبیر انجمن وارد کنندگان ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که 6 تا 7 میلیون تن برنج ثبت سفارش شده است اما لزوما همه برنج‌های ثبت سفارش شده وارد نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تعرفه بالای واردات این محصول به نظر می رسد که در سال جاری استقبال زیادی از واردات این محصول نشود، به طوری که با در نظر گرفتن تعرفه 40 درصدی( هزار تومانی) واردات این محصول به گمرک و پرداخت مابه تفاوت 500 تومانی به وزارت جهاد کشاورزی، واردات این محصول به صرفه نباشد.

کشاورز گفت: این محصولات در حال بارگیری به کشور است و از هفته آینده اولین محموله‌های برنج وارداتی به کشور می‌آید.

گفتنی است، وزیرجهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به وزیر صنعت، واردات برنج را بر اساس مصوبه شورای اقتصاد از تاریخ 4 آذرماه سال جاری به مدت 3 ماه با حداکثر یک ماه زمان تمدید، آزاد اعلام کرده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید