Performancing Metrics

اجرای ترابردپذیری شماره‌ها به نفع رایتل است | اتاق خبر
کد خبر: 304055
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 11:35
مدیر عامل رایتل با ابراز تمایل نسبت به اجرای ترابردپذیری شماره‌های موبایل گفت: کیفیت دیتای رایتل به اندازه‌ای است که قطعا مشترکان بسیاری از اپراتورهای دیگر با همان شماره‌های خود به شبکه ما می‌آیند.

اتاق خبر:سید مجید صدری درباره وضعیت اپراتور سوم در زمان اجرایی شدن طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه اظهار کرد: قطعا یکی از اپراتورهایی خواهیم بود که مشترکان بسیاری از اپراتورهای دیگر به سمت ما می‌آیند زیرا کیفیت دیتای رایتل بیش از دو اپراتور دیگر است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی عنوان کرد: با اجرایی شدن رومینگ ملی، پوشش صوتی ما در کل کشور فراهم شد؛ حال در نظر بگیرید مشترکی یکی از اپراتورها سیم‌کارتی در اختیار دارد که کیفیت دیتای آن خوب نیست، در این صورت حاضر است به سمت شبکه ما که از پایه 3G است، مهاجرت کند.

مدیر عامل رایتل با بیان اینکه 412 شهر را تحت پوشش شبکه دیتا (3G) داریم، ابراز کرد: هیچ کدام از اپراتورها این قابلیت را ندارند هر چند ممکن است دیتای آنها در هزار شهر با تکنولوژی 2G باشد اما رایتل یک دست نسل سومی است.

او خاطر نشان کرد: با تلاش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اجرای MNP (ترابردپذیری شماره‌ها)، تمام اپراتورها وضعیت‌شان را دائما بررسی می‌کنند و از آن جهت که ترافیک روزانه ما در حال رشد است، گمان می‌کنیم وضعیت‌مان با اجرای این طرح خوب باشد.

صدری در پایان گفت: 80 درصد مشترکان رایتل از دیتا استفاده می‌کنند و به نوعی درآمد اصلی ما از این حوزه است؛ در نظر داریم به سمت ارائه سرویس‌های ارزش افزوده بیشتر برویم تا در بازار آینده متضرر نشویم.

طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن که از سال پیش مطرح شده، طرحی است که به واسطه اجرای آن مشترکان موبایل می‌توانند با حفظ شماره، اپراتور ارائه دهنده خدمات خود را تغییر دهند؛ به عنوان مثال مشترکان ایرانسل با همان شماره خود می‌توانند به همراه اول ملحق شوند.

ترابردپذیری شماره‌های موبایل (Mobile Number Portability) علاوه بر حفظ شماره‌های موجود که سرمایه‌ای ملی است، شاخصی برای بهبود کیفیت ارتباطات نیز به حساب می‌آید. به این شکل که اگر فردی مشترک همراه اول و به دلایلی در محله سکونت خود آنتن‌دهی مناسب نداشته باشد، می‌تواند بدون تغییر شماره خود از خدمات و تعرفه‌های ایرانسل استفاده کند یا بالعکس.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری پیش از این گفته بود که تفاهم‌نامه ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه منعقد شده و امید می‌رود این پروژه در سه ماه نخست سال 95 به مرحله بهره‌برداری برسد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید