Performancing Metrics

ایران و ژاپن ظرفیت ارزشمندی برای توسعه همکاری ها دارند | اتاق خبر
کد خبر: 304081
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 12:48
روحانی در پیام تبریک به نخست وزیر ژاپن
رئیس جمهوری در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی ژاپن به نخست وزیر، دولت و ملت این کشور، روابط دو کشور را دارای ظرفیت ارزشمندی برای توسعه همکاری ها دانست و اظهار امیدواری کرد این روابط بیش از پیش تحکیم یابد.

به گزارش اتاق خبر، دکتر حسن روحانی در این پیام آورده است: جناب آقای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، فرا رسیدن روز ملی ژاپن را به جناب عالی، دولت و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می گویم.
رئیس جمهوری افزوده است: روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن دارای تاریخی طولانی است که ظرفیت های ارزشمندی را برای توسعه همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارا می باشد.
روحانی اظهار امیدواری کرد بتوانیم ضمن فراهم کردن فضای تبادل نظر بیشتر و برقراری گفت وگوهای سازنده میان مسئولان دو کشور، شاهد تحکیم روزافزون روابط فی مابین در زمینه های مورد علاقه طرفین و فعال تر کردن این ظرفیت ها باشیم.
رئیس جمهوری در پایان این پیام سلامتی و موفقیت نخست وزیر و بهروزی و سرافرازی مردم ژاپن را آرزو کرده است.
ژاپن در غرب اقیانوس آرام و شرق قاره آسیا واقع است و با 377/819 کیلومتر مربع مساحت در همسایگی آبی چین و کره قرار گرفته است. جمعیت ژاپن نزدیک به 127 میلیون نفر است که بیشتر آن‏ها نژاد ژاپنی داشته و به زبان ژاپنی صحبت می‏کنند.
پایتخت ژاپن توکیو و از شهرهای مهم این کشور نیز می‏توان از یوکوهاما، هیروشیما اوزاکا و ناگویا نام برد. بیش از 90% از مردم ژاپن بودایی و پیرو آیین «شینتو» به عنوان مذهب ملی ژاپن هستند.
واحد پول ژاپن «ین» و23 دسامبر سالروز تولد امپراتور، روز ملی ژاپن نام گرفته است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید