Performancing Metrics

نوسان قیمت کالاهای خوراکی | اتاق خبر
کد خبر: 304134
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 14:37
در هفته گذشته، کالای خوراکی نوسان قیمت قابل توجهی نداشته و اغلب با کاهش و یا ثبات قیمت همراه شدند. اما در بین آنها تخم مرغ تنها کالایی بود که تا بیش از چهار درصد گران شد.

اتاق خبر: اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 27 آذرماه حاکی از ثبات قیمت در لبنیات، برنج، گوشت قرمز، قند و شکر، چای و روغن نباتی نسبت به هفته ماقبل است. در عین حال تخم‌مرغ تنها کالای گران شده در هفته گذشته بوده و حبوبات، میوه‌های تازه، سبزیجات و گوشت مرغ کاهش قیمت داشتند.

 

 

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا، در هفته قبل در گروه لبنیات قیمت همه اقلام ثابت ماند. قیمت تخم‌مرغ 4.6 درصد افزایش یافته که شانه‌ای 9500 تا 11هزار و 500 تومان فروخته شده است. این در حالی است که تخم‌مرغ در هفته منتهی به 27 آذرماه نسبت هفته مشابه سال قبل 9 درصد گران شد.

 

 

همچنین در گروه برنج بهای تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود و درحبوبات نیز قیمت عدس 1.2 درصد کاهش یافت و سایر اقلام ثبات قیمت داشت.

 

 

میوه‌ها و سبزیجات در هفته گذشته تا حدود 1.8 درصد ارزان شد، اما سبزیجات در مقایسه با هفته مشابه سال قبل 17.8 درصد افزایش قیمت دارد.

 

 

گوشت مرغ 3.4 درصد در هفته قبل و شش درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل ارزان شد. هر کیلو مرغ در سطح شهر تهران حدود 5590 تومان فروش رفت. گوشت قرمز در هفته گذشته گران نشد و هر کیلو 34 هزار و 680 تومان فروخته شد.

 

 

بنا بر گزارش بانک مرکزی قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی در هفته اخیر تغییر قیمتی نداشته است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید