Performancing Metrics

آغاز مذاکرات اتصال شبکه برق ایران به روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 304145
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 15:16
دور جدید مذاکرات وزیر نیروی ایران با مقامات ارشد کشورهای گرجستان، ارمنستان و روسیه به منظور اتصال شبکه برق چهار کشور به یکدیگر در ایروان آغاز شد.
اتاق خبر: حمید چیت چیان وزیر نیرو به منظور حضور در سيزدهمين کميسيون مشترک اقتصادی جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ارمنستان به ایروان سفر کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ پیش بینی می شود در حاشيه برگزاري اين کميسيون، يادداشت تفاهمي در زمينه‌هاي تجارت، امور اقتصادي، انرژي، محيط زيست و موضوعات فرهنگي و اجتماعي بین ایران و ارمنستان امضا شود. وزير نيرو همچنین در سفر سه روزه خود به ایروان با مقامات ارشد و وزيران محیط زیست و انرژي ارمنستان ملاقات خواهد کرد.

از سوی دیگر، یکی از مهمترین محورهای این سفر، انجام دور جدید مذاکرات وزیر نیروی ایران با مقامات ارشد کشورهای گرجستان، ارمنستان و روسیه به منظور اتصال شبکه برق چهار کشور به یکدیدگر است.

حمید چیت چیان وزیر نیرو پیشتر با بیان اینکه هم اکنون از نظر فنی مشکلی برای اتصال شبکه برق ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد، گفته بود: از این رو باید مذاکراتی با کشورهای مختلف همسایه همچون ترکیه، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه برای اتصال و سنکرون شبکه برق انجام شود.

هوشنگ فلاحتيان معاون وزیر نیروی ایران اخیرا در دیدار و گفتگو با مريم واليشويلي معاون وزير انرژي گرجستان با بيان اينکه ایران آماده توسعه همکاري‌هاي خود در صنایع برق و انرژی برق با گرجستان است، گفت: وزارت نيرو آماده است در صورت نياز، نسبت به سرمايه‌گذاري، احداث نيروگاه و خطوط انتقال برق در گرجستان اقدام کند.

این مقام ایرانی با اعلام اینکه در بحث مبادله برق با جمهوری آذربايجان و ارمنستان و گرجستان مشکلي وجود ندارد، تصریح کرد: با همکاري، ارمنستان مي‌توانيم بين گرجستان و ايران ازطريق ارمنستان مبادله انرژي داشته باشيم.

در سفر وزير نيروی ایران به ارمنستان، هوشنگ فلاحتيان معاون وزير در امور برق و انرژي، همايون حائري مشاور عالي وزير و رئيس مركز توسعه صادرات و پشتيباني صنايع آب و برق و جبار وطن فدا مديرکل دفتر رودخانه‌هاي مرزي و منابع آب مشترك وي را همراهي می‌کنند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید