Performancing Metrics

کلنگ‌زنی نخستین شهرک صنعتی پوشاک در تهران | اتاق خبر
کد خبر: 304147
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 15:16
نخستین شهرک صنعتی پوشاک به دستور رییس جمهور، توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ‌زنی شد.

اتاق خبر: این شهرک صنعتی تخصصی که قرار است در مساحت بیش از 150 هکتار در جنوب استان تهران راه‌اندازی شود، به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، کار عمرانی ایجاد زیرساخت‌هایش از فردا - سوم دی ماه - آغاز می‌شود و پذیرش واحد‌های تولیدی در آن از نیمه دوم سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

 

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ براساس آمار اعلام شده پیش‌بینی شده که 300 واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال 10 هزار نفر در این شهرک مستقر شوند و برآورد هزینه آن در حوزه زیرساخت برابر 100 میلیارد تومان است.

 

علی سلیمانی - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران - در مراسم کلنگ‌زنی این شهرک با بیان این‌که پس از اتمام ساخت‌وساز این شهرک توسط سازمان پذیرش واحد‌های تولیدی آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی صورت گرفته، بهره‌برداری از واحد‌های تولیدی این شهرک در سال 1396 محقق می‌شود.

 

وی همچنین درباره‌ تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی پوشاک اظهار کرد: صنعت پوشاک صنعت آب‌بری نیست و تنها به آب آشامیدنی نیاز دارد که طی قرار‌دادی با وزارت نیرو قرار شده با خرید یک حلقه چاه، آب مورد نیاز شهرک صنعتی که برابر 20 لیتر در ثانیه است، تامین شود.

 

سلیمانی در ادامه با اشاره به فعالیت 16 هزار و 500 واحد تولیدی در استان تهران ادامه داد: بیش از 62 هزار صنف تولیدی در تهران داریم که مجموعا از این تعداد حدود 8000 واحد صنعتی در شهرک‌ها مستقر هستند که البته 5000 واحد آن در حال فعالیت و بقیه در مرحله‌ نصب و راه‌اندازی واحد‌های خود قرار دارند.

 

وی افزود: تولید‌کنندگان پوشاک در حال حاضر در شهر تهران در فضاهای بسیار غیراستاندارد و متراکم فعالیت می‌کنند که با کوچک‌ترین حادثه‌ای گرفتاری زیادی برای شهر و شهروندان ایجاد خواهند کرد.

 

ساعتی پیش حسن روحانی رییس جمهور با برقراری تماس تلفنی، دستور کلنگ‌زنی این شهرک صنعتی را صادر کرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید