Performancing Metrics

نامه نگاری بخش خصوصی ایران با سنای امریکا | اتاق خبر
کد خبر: 304150
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 14:16
عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد:
قوانین ضد ایران که توسط آمریکا تصویب می شود برای جلوگیری از ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران است. در این حالت بخش خصوصی ایران به موقع اقدام کرده و به آمریکا و کشورهای دیگر در این خصوص نامه نوشت.

اتاق خبر: علی شمس اردکانی عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران به دوران پساتحریم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشورهایی که ضد جمهوری اسلامی ایران هستند بعد از شکست در برجام، عملیات ایذایی غیرمستقیمی انجام می دهند. به عنوان مثال لابی صهیونیست ها یک قانون مضحکی را تصویب کرده اند که کشورهایی که با آمریکا قرارداد لازم الاجرا دارند؛ اگر با ایران وارد سرمایه گذاری مشترک شوند از طرف آمریکا لغو ویزا می شوند.

علی شمس اردکانی در گفت و گو با اتاق خبر ادامه داد: آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست. تعدادی شارلاتان بین المللی در آمریکا مشغول به فعالیت هستند که متاثر از لابی صهیونیست ها عمل می کنند. جای تاسف دارد که ابرقدرتی همچون آمریکا آلت دست تعدادی آدمکش حرفه ای است. افرادی که از کاربرد هیچ سلاحی ابایی ندارند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها از دزدیدن خانه های مردم بی گناه ابایی ندارند؛ گفت: افرادی که حاضر نیستند حقوق دیگران را رعایت کنند ادعای پایبندی به تعهدات بین المللی را می کنند. در مقابل کشور ما باید به همگان نشان دهد که با هیچ کشوری اختلاف و دعوا ندارد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با اظهار تاسف از به کاربردن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» اظهار کرد: در جهان متمدن نباید بدین گونه عمل کرد و البته تعدادی از  انجام این اقدامات سود می برند اما من عاجزانه خواستار پایان بخشیدن به این گونه بازی ها هستم.

شمس اردکانی خواستار تقویت بخش خصوصی شد و گفت: دولت باید حقوق بخش خصوصی را بیش از پیش رعایت کند تا این بخش اقدامات سازنده ای داشته باشد.

وی ادامه داد: قوانین ضد ایران که توسط آمریکا تصویب می شود برای جلوگیری از ورود سرمایه گذاران به ایران است. در این حالت بخش خصوصی ایران مظلوم واقع می شود. خوشبختانه اتاق بازرگانی به موقع اقدام کرد و به آمریکا و کشورهای دیگر در این خصوص نامه نوشت.  

اردکانی تصریح کرد: بخش خصوصی منتظر برداشته شدن موانع است البته لام به ذکر است که این بخش بر مسائل بین المللی تسلطی ندارد. یعنی زمانی که سنا آمریکا قانون ظالمانه ای را تصویب می کند؛ بخش خصوصی آن کشور نمی تواند آن را لغو کند.

وی  از مجلس خواستار کوچک سازی دولت در بودجه سنواتی 95 شد و گفت: اگر 15 درصد از حجم دولت کم شود، در زمان اجرای  برنامه ششم توسعه حجم دولت به اندازه معقولی می رسد. حجیم بودن دولت یکی از علل بیکاری جوانان است.

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید