Performancing Metrics

خبر خوش برای فعالان حوزه پتروشیمی | اتاق خبر
کد خبر: 304184
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 20:37
مدیر هاب سوم پتروشیمی افزود: تاکید چندین باره دولت بر استفاده از ظرفیت های سواحل مکران در توسعه و راه اندازی هاب سوم پتروشیمی ایران است.

مدیر هاب سوم پتروشیمی با اشاره به اظهارات وزیر نفت مبنی بر تامین 4.5 میلیون تن اتان علاوه بر خوراک‌های موجود با تکمیل طرح های در دست پالایشگاهی و تخصیص آن به سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی و همچنین اعلام در دسترس بودن متان به میزان کافی توسط وزیر نفت، آن را خبر بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دانست.

محمدرضا موثقی‌نیا  اظهار کرد: وعده های امیدوارکننده مسئولین و امنیت اقتصادی پساتحریم، استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران خارجی را از هاب سوم پتروشیمی ایران در پی داشت.

وی برگزاری دوازدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی در روزهای 22 و 23 آذر را اتفاقی مبارک برای این صنعت دانست و اظهار کرد: با وعده‌های مسئولین و امنیت روانی در حوزه اقتصاد و سرمایه، افق های روشنی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایجاد شده است.

او با اشاره به وعده وزیر نفت مبنی بر استفاده از تسهیلات تخفیف 30 درصدی نرخ خوراک برای مجتمع های دارای زنجیره تکمیل ارزش به ویژه GTPP، این حمایت ها را عاملی مهم در جلوگیری از خام فروشی در صنعت پتروشیمی دانست.

مدیر هاب سوم پتروشیمی افزود: تاکید معاون اول رئیس جمهور و دبیر کارگروه توسعه مکران در رعایت عدالت محوری درتوسعه صنعت پتروشیمی در مناطق محرومی همچون سواحل دریای عمان تاکید چندین باره دولت بر استفاده از ظرفیت های سواحل مکران در توسعه و راه اندازی هاب سوم پتروشیمی ایران است.

گفتنی است که هاب سوم پتروشیمی ایران در سواحل دریای عمان با استفاده از دانش فنی روز و در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، در زمینی به مساحت بیش از 1200 هکتار به همت بخش خصوصی در حال ساخت است و شامل طرحهای اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، الفین، آروماتیک، MTP , GTO, MTO و کریستال ملامین است که در مجموع 18 واحد بالا دستی و میان دستی و تقریبا 30 واحد صنایع پایین دستی برای تکمیل زنجیره ارزش محصول است. از آنجا که هاب سوم پتروشیمی در منطقه آزاد واقع شده است، تاکنون دو نوع تخفیف در نرخ خوراک شامل آن می‌شده که یکی تخفیف در نرخ خوراک به واسطه قرارگیری در منطقه آزاد و دیگری استفاده از تخفیف در نرخ خوراک به واسطه قرارگیری در منطقه محروم بوده است. اینک اعلام تخفیف 30 درصدی در خوراک به علت تکمیل زنجیره ارزش و نیز حمایت‌های دولت از توسعه و آبادانی سواحل مکران سبب معطوف شدن توجه سرمایه‌گذاران به این هاب شده است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید