Performancing Metrics

تروریست های بوکوحرام، خود را در دریاچه چاد منفجر کردند | اتاق خبر
کد خبر: 304208
تاریخ انتشار: 3 دی 1394 - 04:34
منابع امنیتی چاد روز چهارشنبه اعلام کردند که چهار بمب گذار انتحاری وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام، بمب های همراه خود را در منطقه دریاچه چاد منفجر کردند که بر اثر آن سه تن از مهاجمان کشته شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از انجامنا، منابع امنیتی یادآور شدند که این انفجارها تلفات دیگری در بر نداشت.
منابع مزبور خبر دادند که این بمب گذاران جزو یک گروه هفت نفره از تروریست های زن و مرد بودند که قصد انجام حملات تروریستی داشتند.
یک مقام محلی نیز گفت: روستائیان قصد داشتند این افراد را بازرسی بدنی کنند، اما آنها مقاومت کردند و سه نفر از آنها موفق به فرار شدند.
براساس این گزارش، دهلیزهای تو در توی جزایر دریاچه چاد و آبراه های سواحل این دریاچه، مخفیگاه مطلوبی برای عناصر بوکوحرام به شمار می رود.
پایگاه اصلی این گروه در شمال شرقی نیجریه است، اما عناصر آن اغلب با نفوذ به کشورهای چاد، نیجر و کامرون مرتکب حملاتی در این کشورها می شوند.
چند مورد بمب گذاری در چاد از سوی بوکوحرام باعث شده است مقام های این کشور وضعیت فوق العاده در منطقه دریاچه چاد اعلام کنند.
گزارش دیگری حاکی است که چند تروریست بوکوحرام امروز (چهارشنبه) در منطقه ای در کشور کامرون موسوم به «شمال دور» به سه کامیون حمل غذا در نزدیکی مرز چاد حمله کردند. نیروهای ویژه کامرون برای برخورد با تروریست ها به منطقه اعزام شدند و این حملات تلفاتی در بر نداشت. بوکوحرام یک گروه تروریستی آفریقایی است که از سال 2009 درصدد تشکیل دولت واحدی در نیجریه بوده است. در این چند سال، حدود 17 هزار نفر در جریان حملات این گروه تروریستی کشته و تقریبا دو میلیون و 600 هزار تن بی خانمان شده اند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید