Performancing Metrics

سرانه فضای ورزش دانشجویی کشور افزایش می یابد | اتاق خبر
کد خبر: 304215
تاریخ انتشار: 3 دی 1394 - 06:11
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اینک سرانه فضای ورزش دانشجویی کشور یک مترمربع است که با در نظر گرفتن اقدامات زیربنایی در دست انجام، این میزان طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت.

اتاق خبر: مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اینک سرانه فضای ورزش دانشجویی کشور یک مترمربع است که با در نظر گرفتن اقدامات زیربنایی در دست انجام، این میزان طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت.

بنابراین گزارش، محمد پورکیانی عصر چهارشنبه در مراسم بهره برداری از زمین فوتبال مجهز به چمن مصنوعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بر لزوم فراهم آوردن زیرساخت های ورزشی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: توسعه و رشد ورزش دانشجویی نیازمند فضای ورزشی مناسب و دیگر امکانات مورد نیاز مرتبط است.
وی با اشاره به فعالیت ورزشکاران حرفه ای در دانشگاه های کشور افزود: فدراسیون ورزش دانشگاهی به عنوان یکی از فدراسیون های آماتوری فعالیت می کند و وزارتخانه های علوم و بهداشت درمان و دانشگاه های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در این فدراسیون عضویت دارند.
وی ادامه داد: قهرمانان ورزشی دارای مقام در رقابت های جهانی می توانند برای ورود به دانشگاه از سهمیه قهرمانان استفاده کرده و فدراسیون ورزش های دانشگاهی در این راه کمک های خوبی به آن ها ارائه کرده و می کند.
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ورزش همگانی بسترساز ورزش قهرمانی و مورد تاکید وزارت علوم در دانشگاه ها است، اظهار کرد: از مهم ترین اهداف تربیت بدنی سلامت جسم و روان است که این مهم از طریق ورزش همگانی محقق می شود.
وی بیان کرد: معتقدیم اگر قرار باشد اتفاقی در ورزش قهرمانی کشور بیافتد باید به ورزش های همگانی که زیربنای ورزش های قهرمانی است اهمیت بیشتری داده شود.
به گزارش ایرنا اولین زمین چمن مصنوعی دانشگاه های استان گلستان در ابعاد 36. 20 مترمربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به بهره برداری رسید.
مسئول تربیت بدنی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این زمین که با چمن مصنوعی استاندارد چهار فیفا فرش شده است.
علی قدمنان همچنین در باره رشته های فعال در این دانشگاه گفت: در بخش دختران رشته های والیبال، بسکتبال، فوتسال، بدمینتون، ایروبیک، تکواندو، پیلاتس، شنا، تنیس روی میز، کاراته، آمادگی جسمانی، دوچرخه سواری و دو و میدانی فعال و در بخش پسران علاوه بر رشته های مذکور؛ فوتبال، تیراندازی با کلت و تفنگ بادی و کشتی در دو بخش آزاد و فرنگی نیز فعال است.
وی با بیان اینکه تاکنون دانشجویان زیادی از دانشگاه علوم کشاورزی گرگان به اردوهای تیم ملی در رشته های مختلف دعوت شده اند، گفت: اکنون تنها احسان کلاسنگیانی در رشته تکواندو افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد.

منبع: ایرنا 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید