Performancing Metrics

روس ها به دنبال مقصد جدید گردشگری | اتاق خبر
کد خبر: 304285
تاریخ انتشار: 3 دی 1394 - 10:43
پس از ممنوعیت سفر به ترکیه‌، مجریان تور در روسیه توجه خود را به سوی مقاصد جدید گردشگری از قبیل چین و تایلند متمرکز کرده‌اند.

پس از ممنوعیت سفر به ترکیه‌، مجریان تور در روسیه توجه خود را به سوی مقاصد جدید گردشگری از قبیل چین و تایلند متمرکز کرده‌اند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، با تیرگی روابط میان روسیه و ترکیه، مجریان تور در کشور روسیه در تلاش‌اند مقاصد جدیدی را به ویژه در قاره آسیا جایگزین ترکیه کنند.

«تزتور» یکی از بزرگترین کمپانی‌های گردشگری در روسیه است که پیش از تیرگی روابط میان روسیه و ترکیه تقریبا نیمی از کسب و کار خود را از طریق برگزاری تور گردشگری به ترکیه رونق داده بود، اما حالا با توجه شرایط ناگزیر به تغییر استراتژی خود است.

«لاریسا آکانوا»، مدیر روابط عمومی کمپانی گردشگری «تزتور» روسیه در این‌باره گفت: ما مشغول تغییر مدل کسب و کار خود هستیم و باید نگاهی دقیق‌تر به دیگر مقاصد گردشگری خارجی داشته باشیم.

«مایا لومیدز»، از انجمن مجریان تور در کشور روسیه در این‌باره اظهار کرد: برخی از مقاصد گردشگری جایگزین برای ما شامل امارات، سرزمین‌های اشغالی‌، اردن و دیگر مقاصد در قسمت شرقی‌تر می‌شود. روسیه کشور بزرگی است. برای بخش اروپایی کشور مقاصدی چون مصر و ترکیه از اولویت برخوردار بودند، اما در شرق روسیه تایلند و چین به ترتیب در اولویت اول و دوم ما قرار دارند.

به گزارش «حریت»، انجمن مجریان تور روسیه اعلام کرد، این کشور امیدواری بسیاری برای مقاصد گردشگری آسیایی چون ویتنام و همکاری بیشتر با چین دارد.

این در حالی است که «ماهر اونال»، وزیر گردشگری ترکیه اخیرا عنوان کرده که اولویت ما از دست ندادن گردشگران روس است، چرا که بخش عمده‌ای از گردشگران خارجی به کشور را به خود اختصاص می‌دهند. فعالان بخش گردشگری امیدوار به بهبود تنش‌های اخیر میان مسکو و آنکارا هستند.

صنعت گردشگری ترکیه پیش ازاین نیز به سبب مشکلات اقتصادی در روسیه با مشکلاتی رو به رو بود که در آغاز سال جاری با کاهش 37 درصدی رزرو هتل‌های این کشور توسط گردشگران روس همراه بوده است.

از سویی دیگر با توجه به سطح روابط میان ایران و روسیه، گردشگری ایران نیز می‌تواند جایگزینی مناسب برای خلا گردشگری روسیه باشد، گرچه ایران هیچگاه از اولویت‌های اصلی گدشگری روس‌ها نبوده است.

در دولت قبل نیز تلاش‌هایی از طریق سفر چند هیئت بلند مرتبه گردشگری روسیه به ایران انجاام شد اما در نهایت به جایی نرسید.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید