Performancing Metrics

تا پایان روز ششم ثبت نام 1157 نفر برای 35 کرسی تهران تکمیل شده است | اتاق خبر
کد خبر: 304319
تاریخ انتشار: 3 دی 1394 - 20:32
فرماندار تهران:
فرماندار تهران با بیان اینکه تاکنون ثبت نام 1157 نفر از متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی تکمیل شده است اظهار کرد: ساعت 4 بعد از ظهر فردا (جمعه) آخرین مهلت ثبت نام از این متقاضیان است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عیسی فرهادی فرماندار تهران در پایان ششمین روز ثبت نام متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری به ارائه آماری از تعداد متقاضیان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان روز ششم ثبت نام، 1604 نفر از متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی جهت ثبت نام به ستاد انتخابات استان تهران و وزارت کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ثبت نام 1157 نفر قطعی شده است. مابقی نیز در حال تکمیل مرحله ثبت نام هستند.

فرماندار تهران اظهار کرد: از 1157 نفر ثبت نام شده در تهران 954 نفر مرد و 203 نفر زن هستند. همچنین 13 نفر از اقلیت‌های دینی و 88 نفر نیز دارای سابقه نمایندگی مجلس در ادوار گذشته هستند.

فرهادی در مورد مدرک تحصیلی متقاضیان تهرانی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: 227 نفر دارای مدرک دکترا، 817 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 43 نفر دارای مدرک لیسانس، 69 نفر دارای تحصیلات حوزوی و یک نفر نیز دارای مدرک فوق لیسانس است که مدرک تحصیلی این یک نفر با احتساب دو دوره نمایندگی مجلس معادل فوق لیسانس محسوب می‌شود.

فرماندار تهران تاکید کرد: تا پایان روز ششم به نسبت دوره‌های گذشته استقبال از مجلس شورای اسلامی با رشد 20 درصدی مواجه بوده است.

فرهادی همچنین به پایان یافتن مهلت ثبت نام متقاضیان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی تا ساعت 4 بعد از ظهر فردا اشاره کرد و گفت: در صورت اینکه فردا شاهد استقبال متقاضیان بیشتری باشیم، جهت رفاه حال آن‌ها ممکن است ساعت پایان مهلت ثبت نام را تمدید کنیم اما به هیچ وجه روز ثبت نام تمدید نخواهد شد.

فرهادی در پایان با اشاره به پایان یافتن پروسه ثبت نام از متقاضیان کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری و ارسال پرونده‌های آن‌ها به شورای نگهبان ضمن اصلاح آمارهایی که روز گذشته ارائه کرده بود خاطرنشان کرد: تعداد کل افرادی که از حوزه انتخابیه تهران طی یک هفته گذشته برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند 176 نفر است که از این میان نام 8 زن نیز به چشم می‌خورد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید