Performancing Metrics

اوراق تسهیلات مسکن چند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 304333
تاریخ انتشار: 3 دی 1394 - 20:35
باوجود اجرایی شدن پرداخت وام مسکن ۶۰ میلیونی از اول دی ماه در شعب بانک مسکن و استفاده افراد از این تسهیلات از محل اوراق حق تقدم خرید مسکن، قیمت اوراق تسهیلات مسکن با تغییرات چندانی مواجه نشده و در محدوده ۷۲ هزار تومان باقی مانده است .

اتاق خبر: سرانجام بعد از حدود دو ماه انتظار، مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش وام مسکن اواخر آذر ماه به فرابورس ابلاغ شد و از ابتدای دی ماه نیز پرداخت وام 60 میلیونی مسکن اجرایی و قیمت این اوراق بعد از اعلام شرایط جدید با تغییراتی رو به رو شد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ به این ترتیب قیمت اوراق تسهیلات مسکن که قبل از اعلام شرایط جدید در محدوده 67 تا 69 هزار تومان معامله می‌شد، بعد از اعلام جزئیات خرید و معامله، با رشد نسبی مواجه شد و به قیمت های بالای 70 هزار تومان رسید.

البته خبر ابلاغ وام های مسکن بیشتر از عملی شدن فرآیند اجرای آن در قیمت "تسه" ها تاثیر داشت زیرا انتشار خبرهایی مبنی بر ابلاغ رسمی وام مسکن 60 میلیون تومانی از سوی بانک مرکزی به بانک مسکن در روزهای ابتدایی آذر ماه، تحرکاتی را در قیمت این اوراق آغاز کرد و قیمت برخی قراردادها را به 75 هزار تومان رساند اما اکنون با آغاز پرداخت وام مسکن در شعب بانک مسکن قیمت این اوراق هیجان اولیه خود را از دست داده و در قیمت های 71 تا 72 هزار تومان معامله می شود.

بر این اساس قیمت اکثر تسه ها رشد چندانی را تجربه نکرده و در محدوده ی 71 تا 72 هزار تومان باقی مانده است به طوری که هم اکنون" تسه" آذر 94 که به تازگی گشایش یافته است قیمتی بالاتر از بقیه داشته و به همراه تسه مهر ماه در قیمت 73 هزار تومان داد و ستد می شود.اما تسه اردیبهشت و شهریور 94 در قیمت ها ی 72 هزار تومان در حال معامله هستند.

در این میان تسه های سال 93 قیمت های کمتری دارند به طوری که اکنون تسه های خرداد، تیر، مرداد، شهریور،مهر، آبان، دی و اسفند همگی در محدوده ی 71 هزار تومان در حال داد و ستد هستند و از تقاضای فروش بیشتری در مقابل خرید برخوردارند.تسه های فروردین و اردیبهشت 93 نیز در قیمت های 72 هزار تومان به فروش می رسند.

طبق شرایط جدید معامله اوراق، کسانی که از قبل اوراق مسکن برای وام 35 میلیون تومانی با نماد قبلی خریداری کرده اند، اکنون ضمن فرصت برای دریافت وام 35 میلیون تومانی این مزیت را نیز دارند که برای دریافت وام جدید هم از همان اوراق قبلی خریداری شده استفاده کنند و میزان تفاوت تا سقف اوراق لازم برای وام جدید را مجدد با شرایط تازه خریداری کنند.

در مصوبه ی جدید که ابلاغ شده است، سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 60 میلیون تومان و معادل 120 ورقه 500 هزار تومانی، در مراکز استانها و شهرهای بیش از 200 هزار نفر 50 میلیون تومان معادل 100 ورقه و در سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان معادل 80 ورقه تعیین شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید