Performancing Metrics

اولین حضور پلنگ صورتی ! | اتاق خبر
کد خبر: 304380
تاریخ انتشار: 3 دی 1394 - 21:58
شخصیت کارتونی پلنگ صورتی شخصیت اصلی یکی از فیلم‌های سریالی کوتاه نقاشی متحرک می‌باشد. محبوبیت این شخصیت کارتونی باعث تولید چندین سری از فیلمهای کوتاه نقاشی متحرک شده‌است.

در اوایل دهه ۱۹۶۰ فریز فرلنگ و دیوید دپاتی شرکتی تاسیس کردند به نام: دپاتی و فرلنگ اینترپرایزز. فیلم پلنگ صورتی محصول 1963 و به کارگردانی بلیک ادواردز بود که شخصیت معروف کارگاه کلوزو با بازی پیتر سلرز در آن معرفی شد. روزی بلیک ادواردز به دپاتی پیشنهاد کرد از شخصیت پلنگ صورتی طرحی دراندازند که در عنوان بندی این فیلم بکار گرفته شود.

 

دپاتی و دستیارانش قریب به ۱۰۰ طرح از این شخصیت در انداختند و عاقبت این شیر کوهی لاغر اندام صورتی مورد توجه قرار گرفت. این طرح اصلی از آن شخصی بود به نام هالی پرات.هنگام طراحی عنوان بندی فیلم  این تکه کوچک روی اولین فیلم از سری فیلم های  فیلم پلنگ صورتی با حضور این شخصیت کارتونی قرار گرفت و بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفت.

اینجا بود که فریز و دپاتی عزم خود جزم کردند که یک سریال کارتونی از این شخصیت بوجود آورند. البته فریز اوایل ناراضی بود و وقتی صحبتهای دپاتی با هرالد میریش و رضایت یونایتد آرتیست به نتیجه مطلوب رسید او هم در میدان بود. آنها تصمیم گرفتند ۱۵۶ قصه را از این مجموعه بسازند و البته تعهد شد ۲۵ درصد فروش به دپاتی و فریز بازگردد. اولین قسمت این مجموعه (همان قسمت که پلنگ صورتی با شخصیتی دیگر سر رنگ خانه دعوا دارند) برنده اسکار ۱۹۶۴ شد و گروه با عزمی راسختر هر ماه یک قسمت از این مجموعه را تولید کرد که در سراسر جهان و بویژه اروپا با استقبال خیره کننده‌ای روبرو شد.

آهنگ این کارتون همان موسیقی‌ای است که هنری مانچینی پیشتر برای سری فیلمهای پلنگ صورتی ساخته بود. یک آهنگ فوق العاده که سالهای سال در آموزشگاه‌های موسیقی و هنری اروپا به دانشجویان تدریس شده و می‌شود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید