Performancing Metrics

عملیات موفق کُردها در شرق «حلب» علیه داعش | اتاق خبر
کد خبر: 304381
تاریخ انتشار: 4 دی 1394 - 08:04
نیروهای کرد سوریه که از دو روز گذشته عملیات جدیدی در شرق استان حلب آغاز کرده‌اند با آزادسازی حداقل چهار روستا، به 5 کیلومتری سد تشرین رسیده‌اند

به گزارش اتاق خبر، چهار روز پیش (یکشنبه) نیروهای مردمی مستقر در ریف شرقی استان حلب عملیات جدید علیه مواضع تروریست‌های داعش را آغاز کردند 

از آغاز عملیات پاکسازی «سد تشرین» در جنوب «صرین» در حومه شرقی استان حلب (شمال غرب سوریه)، نیروهای مردمی کرد با پشتیبانی جنگده‌های ائتلاف غربی موفق شدند پیشروی قابل ملاحظه‌ای کرده‌ و موفق به نزدیک شدن به سد تشرین شده‌اند.

نیمه شب چهارشنبه و بامداد امروز پنجشنبه نیروهای کُرد موفق شدند چهار روستا را در جنوب صرین و در شمال شرق سد تشرین به طور کامل از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

در این عملیات ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند و تروریست‌های داعش مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود به سمت سد شدند. نیروهای کرد موفق شدند اجساد تعداد زیادی از تروریست‌های داعش را در اختیار خود بگیرند.

 

 

درگیری‌ها به صورت شدید بین نیروهای کرد با تروریست‌های داعش در شمال شرق سد تشرین ادامه دارد و نیروهای کرد در حال پیشروی به سمت سد هستند.

به گزارش فارس، در حال حاضر نیروهای کرد در فاصله‌ای کمتر از پنج کلومتری سد تشرین قرار دارند و از سمت شمال شرق در حال نزدیک شدن به سد هستند.

ساعتی قبل نیز نیروهای کرد موفق شدند روستای «صهاریج» در جنوب صرین را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

سد تشرین در شرق شهر تشرین و در شهرستان منبج واقع شده و از سدهای اساسی در تهیه آب و برق مورد نیاز استان حلب بخصوص  مناطق شمالی استان است.

 

در صورت تصرف این سد توسط نیروهای کرد، کمک‌های تروریست‌های داعش از مناطق غربی استان الرقه با مناطق شرقی استان حلب با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

به نظر می‌رسد نیروهای کُرد قصد دارند از طریق تصرف این سد و از این همین مسیر مناطق بیشتری را در حومه شرقی استان حلب (شهرستان منبج) را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

در صورت تحقق این عملیات‌ها راه ارسال کمک‌های نفتی داعش به کشور ترکیه از طریق خاک استان حلب با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

 

 منبع:فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید