Performancing Metrics

فقر موتورسواری در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 304392
تاریخ انتشار: 4 دی 1394 - 09:52
در کشور ما رشته موتورسورای فقیر مانده است و همه نگاه ها به طرف فوتبال است .

اتاق خبر: بهرام زارع تنها کسی است که مدرک بین المللی موتور ریس دارد و برای اولین بار 3 کتاب را در این رشته تألیف کرده است . وی سرپرست کمیته موتور ریس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری است . 
بنا بر این گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ زارع از فقر رشته موتورسواری گفت و بیان داشت : در کشور ما رشته موتورسورای فقیر مانده است . در صورتیکه در کشورهای دیگر دنیا ، یکی از مهمترین ورزش هاست و توجه ویژه ای به این رشته می شود و سرمایه گذاری زیادی در رشته اتومبیلرانی و موتورسورای می شود . ولی در کشور ما همه نگاهها به طرف فوتبال است . 
سرپرست کمیته موتور ریس ، با اشاره به اهمیت آموزش در بخش همگانی گفت :
بحث آموزش بسیار حائز اهیمت است چرا که با آگاهی بیشتر مردم و به خصوص قشر جوان و با درصد تصادفات کاهش پیدا می کند . 
زارع ادامه داد : برای ارتقاء سطح رانندگی و پائین آمدن آمار تصادفات باید در بخش آموزش فعالیت بیشتری داشته باشیم و برای این مهم نیز نیاز به کمک ارگانها و سرمایه گذاری داریم . 

وی افزود : در این باره با یکسری شرکت ها در حال رایزنی و مذاکره هستیم که برای آموزش در بخش همگانی موتورسیکلت فراهم کنند تا بتوانیم فعالیتمان را در بخش آموزش فراگیر کنیم . 

نقش پررنگ رسانه ها در کمک به موتورسواری 

زارع با بیان اهمیت تبلیغ در این زمینه تصریح کرد : برای پیشبرد اهدافمان نیاز به تبلیغ داریم که در این میان نقش رسانه ها در کمک به این رشته بسیار حائز اهمیت است . 

وی خاطرنشان کرد : اگر شرکت های خودروسازی از طرف ارگانهایی چون راهنمایی و رانندگی و نیز اداره استاندارد و محیط زیست مجاب شوند که در جهت بخش آموزشی ، چندین دستگاه موتور سیکلت را در اختیار کمیته آموزش دهند تا در بخش همگانی نیز بتوانیم فعالیت کنیم بالطبع گام موثری برداشته می شود و جوانان علاقه مند به رشته مهیج موتورسورای می توانند در این رشته فعالیت کنند و رشته پرطرفدار موتورسواری مختص به قشر خاصی نشود . 

به دنبال اخذ مربیگری بانوان هستیم 

زارع در خصوص فعالیت در بخش بانوان عنوان کرد : به دنبال اخذ مجوز مربیگری بانوان هستیم تا در آینده بانوان نیز بتوانند در این عرصه فعالیت کنند. می خواهیم یک گروه خانم را تربیت کنیم که این گروه بتوانند در بخش آموزش بانوان فعالیت داشته باشند . 
وی در خصوص چهارمین دوره مسابقات کشوری موتور ریس که قرار است روز جمعه در پیست آزادی تهران برگزار شود گفت : مسابقه ای که پیش رو داریم چهارمین مرحله مسابقات کشور ریس است . در طول سال این مسابقات در 6 مرحله انجام می شود که این چهارمین مرحله آن است . 
زارع ادامه داد :
 طبق قوانین 6 مرحله در سال مسابقه داریم و طبق روال این راند از مسابقه در فروردین برگزار می شود ولی چون امسال اولین سالی بود که مسابقات به صورت رسمی برگزار می شد و نیاز به یکسری آمادگی ها داشتیم و باید قوانینی را تصویب می کردیم و زمانمان کم بود به همین دلیل فروردین ماه مسابقه برگزار نشد و این راند از مسابقه به تعویق افتاد . راند آخر امسال اسفندماه برگزار می شود . 
سرپرست کمیته موتور ریس یادآور شد : این مسابقات در چهار کلاس 125 سی سی ، 250 سی سی ، 600 سی سی و 1000 سی سی برگزا ر می شود . 
رقابت شرکت کنندگان برای نخستین بار به صورت تیمی 
زارع درباره نحوه برگزاری مسابقات بیان داشت : برای اولین بار است که در مسابقات شرکت کنندگان به صورت انفرادی شرکت نمی کنند و از ابتدای سال 94 شرکت کنندگان به صورت تیمی شرکت کردند برای اینکه شرکت کنندگان در این رشته رفتار تیمی را نیز بیاموزند . 
وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان این مسابقه بیان داشت : این رقابت ها با حضور 40 شرکت کننده آغاز شد و در راند سوم مسابقات 63 شرکت کننده حضور داشتند و احتمال می رود که در این راند از مسابقات 70 نفر شرکت کنند .

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید