Performancing Metrics

ناطق نوری: اقدام دولت در اداره کشور در شرایط تحریم و رکود قابل تحسین است | اتاق خبر
کد خبر: 304394
تاریخ انتشار: 4 دی 1394 - 05:52
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اقدام دولت یازدهم در اداره مطلوب کشور در شرایطی که با رکود، تحریم و تورم مواجه بودیم، قابل تجلیل و تحسین است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عصر پنجشنبه در جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرهای آبادان و خرمشهر گفت:دولت یازدهم، کشور را با خزانه خالی تحویل گرفت و در مسیر رفع مشکلات گام برداشت.

وی ادامه داد:اداره کشور با شرایط تحریم دشمن، کاهش قیمت نفت به بشکه ای کمتر از 30 دلار و رکود و تورم، کار مشکلی است، ولی امیدواریم با رفع تحریم ها و مدیریت مطلوب برجام، بخشی از این مشکلات برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در ادامه سخنانش با تجلیل از دولت یازدهم در به سرانجام رساندن پرونده هسته ای و فرجام برجام، افزود:با مدیریت دولت تدبیر و امید به ویژه اقدامات وزیر متدین و هوشمند دکتر ظریف، گام های بلندی در مسیر حل و فصل موضوع هسته ای برداشته شد که امیدواریم بخشی از مشکلات کشور نیز با رفع کامل تحریم ها رفع شود.

*** امنیت امروز کشور مرهون داشتن رهبری مقتدر و شهیدان وطن است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش از وجود امنیت پایدار در کشور به عنوان نعمت خداوندی یاد کرد و گفت:ایران جزیره آرامشی در فضای کنونی جهان است و این امنیت نیز مرهون وجود مدیریت و رهبری مقتدر و هوشمندانه مقام معظم رهبری و شهیدان گلگون کفن میهن اسلامی است.

وی با بیان نمونه ای از دور اندیشی رهبر معظم انقلاب و اشراف معظم له بر امور، گفت:در موضوع سوریه و فشار دشمنان سوریه مبنی بر کناره گیری بشار اسد، عده ای بر این عقیده بودند که نباید از دولت قانونی بشار اسد حمایت کرد، ولی امروز همگان می دانند که هدف غرب و برخی کشورهای عربی منطقه از برکناری اسد، قطع پل ارتباطی ایران با حزب الله لبنان و قطع حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام ناطق نوری تصریح کرد:اگر این برنامه ها عملی می شد، اهداف دیرینه و استراتژیک اسرائیل یعنی رسیدن به آب های گرم جنوب و رسیدن به پشت مرزهای ایران، محقق می شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:در عصر کنونی، فلسطین و سوریه خط مقدم جبهه ایران در مبارزه با تروریسم و سنگرهای دفاع از کشور هستند.

ناطق نوری همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان وطن گفت:دشمن به این نتیجه رسیده است که نمی توان با ایران مقتدر و پیشرفته امروز در موضوع جنگ نظامی وارد شد، زیرا می داند که این عرصه جولانگاهش نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، با دست خالی ولی عزم راسخ و ایمان استوار در برابر دشمنان ایستاد و از ناموس کشور دفاع کرد و امروزه نیز تجربه آن سال های حماسه را دارد.

*** مردم خرمشهر و آبادان در دوران دفاع مقدس از کشور دفاع جانانه کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش، با تجلیل از مقاومت و ایستادگی مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر در دفاع از کشور، گفت:مردمی که بیشترین سهم را در دفاع از کشور ایفا کردند، بیشترین سختی ها را دیدند و از جان و مال خود در دفاع از کشور گذشتند، همچنان مستحق خدمت بیشتر و کار جهادی برای رفع مشکلات هستند.

ناطق نوری تصریح کرد:این دو شهرستان در زمینه های مختلف به ویژه ورزش، توانمندی های فراوانی دارند و مسئولان نیز باید بی منت، به مردم این خطه خدمت کنند.

پیش از این نشست، جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان های آبادان و خرمشهر به بیان مشکلات و دیدگاه های خود در خصوص معضلات جامعه پرداختند.

در این نشست، عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، فرمانداران ویژه شهرستان های آبادان و خرمشهر، جمعی از مسئولان محلی، مسئولان پالایشگاه آبادان، مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر خود به استان خوزستان روز گذشته در اهواز در نشست بررسی راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حضور یافت و روز پنجشنبه نیز در مراسم سالروز درگذشت آیت الله غلامحسن جمی امام جمعه فقید آبادان سخنرانی کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید