Performancing Metrics

وحدت مهمترین عامل اقتدار امت اسلامی است | اتاق خبر
کد خبر: 304524
تاریخ انتشار: 4 دی 1394 - 22:28
امام جمعه پیرانشهر:‌
امام جمعه پیرانشهر گفت: وحدت مهمترین عامل اقتدار امت اسلامی است.

اتاق خبر: امام جمعه پیرانشهر گفت: وحدت مهمترین عامل اقتدار امت اسلامی است.

بنابراین گزارش ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پیرانشهر با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و همچنین فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: ولادت حضرت رسول خدا(ص) در سرزمین جزیرةالعرب و در میان مردمی فاسق نشان از درایت خداوند متعال بوده زیرا که رسول خدا(ص) در میان مردم این سرزمین مهربانی و عطوفت را نهادینه کردند.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) به عنوان پیام‌آور خداوند در این سرزمین دین مبین اسلام را بنیان‌گذاری کرد و توانست با استفاده از راهنمایی‌ها و تفکر بالای خویش مردم را به همدیگر نزدیک کرده و وحدت را میان آنان برقرار کند.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اینکه میان اهل تشیع و تسنن در رابطه با ولادت رسول خدا(ص)  اختلاف نظر وجود دارد و حد فاصل این دو تاریخ حدود هفت روز می‌باشد، امام خمینی(ره) این مدت را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این هفته همه ساله کنفرانس اسلامی در هفته وحدت در تهران برگزار شده و در این کنفرانس بیش از 80 کشور شرکت می‌کنند و به طبع آن در استان‌های دیگر کشورمان نیز مراسمات باشکوهی در راستای هفته وحدت برگزار می‌شود.

محمودی، وحدت را مهم‌ترین عامل در قدرتمند شدن مسلمانان عنوان کرد و افزود: اگر میان مسلمانان تفرقه و جدایی به وجود بیاید مسلمانان از نظر دفاعی، اقتصادی و عزت تضعیف می‌شوند و به راحتی طمع دشمنان خواهند شد.

وی با اشاره به وحدتی که در ایران اسلامی وجود دارد این کشور را یکی از قدرتمندترین کشورهای اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به وحدت و اخوتی که میان اهل تشیع و تسنن کشورمان وجود قدرت وحدت در این کشور به وجود آمده است.

امام جمعه پیرانشهر، نزاع و درگیری میان مسلمانان برسر اختلافات نظری را مهم‌ترین عامل در به وجود آمدن اختلاف و تضعیف شدن وحدت برشمرد و افزود: مسلمانان باید در برابر مشکلات و اختلاف نظرهای که با یکدیگر دارند صبر پیشه کنند و همواره برادری خویش را با یکدیگر حفظ کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان با تمام قدرت وحدت خویش میان یکدیگر حفظ کرده و اجازه تعدی دشمنان را در سرزمین خویش ندهند دیگر ما شاهد چنین جنگ‌ها و خونریزی‌های که در کشورهای اسلامی مشاهده می‌شود نخواهیم بود.

محمودی به ضرورت بزرگداشت هفته وحدت در کشورمان تاکید کرد و از مسئولان درخواست کرد تمام تمهیدات لازم را برای برگزاری باشکوه مراسمات هفته وحدت را در شهرستان‌های آذربایجان غربی انجام دهند.

وی در بخش دوم از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن 9 دی و تظاهرات میلیونی مردم ایران در راستای محکوم کردن فتنه 88 اشاره کرد و گفت: مردم ایران در چنین روزی به تبعیت از مقام معظم رهبری به گونه‌ای فتنه‌گران را محکوم کردند که آنان همچون قطره‌ای در دریا محو و نابود شدند.

امام جمعه پیرانشهر افزود: مردم در چنین روزی تمام طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان را علیه سرزمین ایران از بین بردند و عزت و عظمت و همچنین قدرت ایران به تمام جهانیان تثبیت شد.

امام جمعه پیرانشهر به اتحاد مردم ایران با یکدیگر اشاره کرد و ادامه داد: اتحاد به وجود در کشورمان نشان از بصیرت و آگاهی مردم دارد زیرا که مردم مشاهده می‌کنند عدم وحدت در کشورهای همچون سوریه این کشوررا دچار چه گرفتاری کرده و این کشور مورد محاصره گروهک‌های تکفیری و آمریکا قرار گرفته شده است.

منبع: فارس 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید