Performancing Metrics

افزایش سقف مصوب اعتبارات قطارشهری مشهد در بودجه سال آینده | اتاق خبر
کد خبر: 304526
تاریخ انتشار: 4 دی 1394 - 22:46
نوبخت خبر داد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از افزایش سقف مصوب اعتبارات قطارشهری مشهد در بودجه سال آینده خبر داد.

اتاق خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از افزایش سقف مصوب اعتبارات قطارشهری مشهد در بودجه سال آینده خبر داد.

بنابراین گزارش  محمد‌باقر نوبخت صبح امروز چهارم دی ماه در حاشیه بازدید از توسعه خط یک قطار شهری مشهد در خصوص اعتبارات مربوط به پروژه قطارشهری این شهر در بودجه سال آینده، اظهار کرد: برای تکمیل این کار با توجه به تخصیص‌هایی که تاکنون داد شده برای تسریع کار ارقامی اختصاص داده شد که در خزانه است و مقرر شد که جهت تکمیل اعتبارات و هم به منظور افزایش سقف مصوبه‌ای که برای قطارشهری مشهد داریم مانند سال جاری برای سال 1395 نیز اقدام شود.

وی با بیان اینکه در این رابطه با شهردار مشهد توافقاتی داشته‌ایم، گفت: با توجه به اینکه استاندار نیز مسائل را پیگیری می‌کند، بنده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی درخواست کرده‌ام که مانند دستگاه‌های دولتی، پروژه‌های شهرداری مشهد به ویژه پروژه‌های حمل و نقل ریلی را پیگیری کند تا از این طریق هم به شهروندان مشهدی و هم به زائران خدمات خوبی ارائه شود.

سهم مشهد در تخصیص اعتبارات حمل‌ و نقل ریلی ویژه خواهد بود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص مبلغ دقیق اعتبارات صورت گرفته در این زمینه در بودجه سال 1395، افزود: ردیفی که برای بودجه در نظر گرفته شده به صورت کلی است، اما قطعا سهم مشهد از سرجمع اعتبارات حمل و نقل ریلی کشور قطعا به ‌صورت ویژه خواهد بود.

نوبخت تصریح کرد: خوشحالم که یک نوع نمادی از همدلی و همکاری بین دولت و نهاد غیر‌دولتی شهرداری به وجود آمد و می‌شود گفت که شهرداری و استانداری ضمن اینکه در همه موارد همراهی و همکاری لازم را داشتند این همدلی و همکاری بین دستگاهی به صورت ویژه در این زمینه دیده می‌شود.

وی افزود: شاید آن روزی که نخستین مصاحبه از سوی دولت توسط بنده در این پروژه انجام شد نزدیک به دو سال می‌گذرد و در این فاصله با یک همکاری و مبالغی که دولت برای پرداخت این‌ پروژه متعهد بود و کمک‌هایی که باید به‌ صورت تسهیلات صورت گیرد بیش از 16 کیلومتر از کار آماده شده است یعنی نتیجه عملکرد این دو سال همکاری مالی و فکری دولت، استانداری و شهرداری آماده‌سازی 16 کیلومتر از کار بود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در خصوص اینکه در برنامه ششم توسعه چه گسترشی می‌توان برای حمل و نقل شهری به ویژه حمل و نقل شهری ریلی انجام شود شهردار مشهد گزارش بسیار امید‌بخشی ارائه دادند.

نوبخت خاطرنشان کرد: همان‌طور که در مصاحبه پیشین اعلام کردم و ممکن بود رسانه‎ها با تردید این همراهی و این اعلام همکاری را ارزیابی کرده باشند، اما خوشبختانه امروز این عملکرد 16 کیلومتری و مساعدت‌های دو جانبه‌ای که از نظر مالی بین دولت و شهرداری صورت گرفت این اثر را دارد که برای برنامه ششم نیز مصاحبه‌هایی با خبرنگاران داشته باشیم و امیدواریم که هر بار نسبت به گذشته گزارشی از عملکرد‌های بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

وی در ‍پاسخ به اینکه با توجه به مشکلات مشهد در زمینه حمل و نقل چه قولی برای این شهر دادید، گفت: این قول را از شهردار داشته باشید، اما بنده به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز تاکید کرده‌ام که در قرارداد‌های دو‌جانبه آنچه که مد نظر شهرداری است ملاک عمل قرار گیرد و هر عددی که شهرداری در زمینه انتظار مساعدت و کمک دارد را بیان کند.

تمرکز تخصیص اعتبارات زیارت در برنامه ششم بر مشهد

معاون رئیس‌جمهور در خصوص اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه اعتبارات ماده 12 وجود ندارد و اینکه آیا احتمال افزوده شدن آن در اصلاحیه لایجه وجود دارد، تصریح کرد: بنده قبلا هم توضیح کافی در مورد برنامه ششم داده‌ام و کسی از این برنامه و حتی پیش‌نویس آن خبر ندارد و آنچه که اکنون در 44 تبصره به صورت پیش‌نویس آماده کرده‌ایم فقط برای احکامی است که برای 1300 برنامه‌ای که در سال‌های 95 تا 99 اجرا خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: در مجموع اعتبارات زیارت در برنامه ششم توسعه وجود دارد، اما در زمینه اعتبارات زیارت باید محدود‌تر عمل شود زیرا اگر قرار باشد که به همه شهر‌ها یک سهمی تخصیص داده شود قطعا اعتبار قابل توجهی برای شهر‌های زیارتی باقی نمی‌ماند و ما در این زمینه بر شهر مشهد متمرکز هستیم.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید