Performancing Metrics

تأمین عدالت، امنیت و آسایش وظیفه امروز دادگستری است | اتاق خبر
کد خبر: 304529
تاریخ انتشار: 4 دی 1394 - 23:04
رئیس‌کل دادگستری استان تهران:
رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: تأمین عدالت، امنیت و آسایش وظیفه امروز دادگستری است که به آن توجه می‌شود.

اتاق خبر:‌رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: تأمین عدالت، امنیت و آسایش وظیفه امروز دادگستری است که به آن توجه می‌شود.

بنابراین گزارش غلامحسین اسماعیلی ظهر امروز در جلسه‌ای با مسئولان دادگستری و مدیران شهرستان پردیس، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: امروز شاهد تلاش دسته‌جمعی اکثر مسئولان شهرستان پردیس در افتتاح ساختمان جدید دادگستری بودیم و از تمام کسانی که در این خصوص کمک و یاری کردند، قدردانی می‌شود.

وی افزود: امام صادق (ع) سه مقوله را همگانی نامیدند؛ ابتدا امنیت که تمام مردم به آن نیاز دارند و نمی‌توانیم بگوییم امنیت ایجاد شده و برکت آن نصیب یک گروه خاص می‌شود؛ امنیت اگر باشد، همه از این نعمت برخوردار خواهند بود.

اسماعیلی ادامه داد: دومین مورد عدل است که عدالت نیز مانند امنیت نیاز همگان محسوب می‌شود؛ زمانی که عدالت در جامعه برقرار شود، افرادی که به دادگستری هم نیامده‌اند، آثار و ثمرات آن را خواهند چشید.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران افزود: سومین مورد آسایش است و همه مردم به‌جز امنیت و عدالت، به آسایش نیز احتیاج دارند؛ در قوه قضاییه و دادگستری جمهوری اسلامی ایران معتقدیم در هر سه مقوله نقش مهمی را ایفا می‌کنیم.
وی تصریح کرد: 100 درصد این وظایف با ما نیست؛ اما معتقدیم دادگستری در حوزه‌های عدالت، امنیت و آسایش برای جامعه تأثیرگذار است؛ چون مهم‌ترین متولی عدالت در جامعه قوه قضاییه و دادگستری است.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: ادعا نمی‌کنیم دیگران در عدالت نقشی ندارد، بلکه عدالت هم باید همگانی باشد و هم آحاد مردم و هم سایر دستگاه‌ها باید در راه عدالت گام بردارند.

اسماعیلی ادامه داد: به هر حال، پرچم‌داری و سکان‌داری تحقق عدالت به عهده دستگاه قضایی است و در حوزه امنیت نقش دستگاه قضایی بسیار تأثیرگذار بوده و صدور مجوز به دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در حوزه تحقق امنیت اگر انجام نشود، شاهد امنیت نخواهیم بود.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران افزود: متولی حوزه آسایش بخش‌های دولتی، حکومتی و مردم هستند؛ اما دستگاه قضایی نیز نقش دارد؛ آنچه در پیشگیری مفاسد اقتصادی و اجتماعی توسط مجموعه قضایی انجام می‌شود، نشان‌دهنده نقش دستگاه قضاست.

وی تصریح کرد: حمایتی که در سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی سالم صورت می‌گیرد، توسط قوه قضاییه محقق می‌شود؛ همچنین در برخورد با افراد سودجو و فرصت‌طلب که فعالیت محرمانه آن‌ها موجب بر هم خوردن آسایش مردم می‌شود، نیز دستگاه قضایی ورود دارد و موجب بازگشت سرمایه‌ها به جایگاه اصلی خود و چرخه اقتصادی می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: همه این موارد حاکی از این است که دستگاه قضایی در عرصه‌های مختلف جامعه نقش مهم و تأثیرگذاری دارد و اگر این جایگاه را خوب بشناسیم، هم ما به‌عنوان متولیان باید همتمان را دوچندان کنیم و هم معتقدیم این کار نیازمند همراهی، همکاری، همدلی، هم‌زبانی و مساعدت از سوی بخش‌های دیگر است تا بتوانیم در این حوزه گام برداریم.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران افزود: همه افرادی که در این حوزه کمک‌کننده هستند، این توجه را داشته باشند که خدمت به جامعه و آحاد شهروندان بسیار مهم بوده و این‌گونه نیست که این کار تنها برای دادگستری و ... باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف باید در راه سلامت جامعه با دادگستری همراهی داشته باشند.

منبع: فارس 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید