Performancing Metrics

کشت گلخانه ای ازسیاست های اقتصادمقاومتی درحوزه کشاورزی است | اتاق خبر
کد خبر: 304536
تاریخ انتشار: 4 دی 1394 - 22:37
معاون وزیر جهادکشاورزی:
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای از سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای از سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.

محمدعلی طهماسبی روز جمعه در دیدار با کشاورزان بخش سعدآباد استان بوشهر افزود: با توسعه کشت گلخانه ای شاهد صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب، تولید سالم و خارج از فصل خواهیم بود و محصول در تمام طول سال به رغم کم آبی در دسترس است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه 23 هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی و چهار هزار هکتار نیز سطح زیر کشت گوجه فرنگی دراستان بوشهر وجود دارد، امیداوریم با توسعه کشت های گلخانه ای تولید این محصولات را اقتصادی تر کنیم.
طهماسبی گفت: دراین راستا وزارت جهاد کشاورزی تمام تمهیدات لازم را برای کشت گلخانه ای در نظر گرفته که این امر توسعه یابد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر کشت گلخانه ای در منطقه َشهرستان دشتی بوشهر فراگیر بود محصولات کشاورزان این منطقه بر اثر سرمای شدید اخیر دچار خسارت و ضرر و زیان کشاورزان نمی شد.
وی افزود: توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان جم و ریز استان بوشهر به عنوان پایلوت کشوری و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های گلخانه ای نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
طهماسبی گفت: تسهیلات لازم نیز با تعامل، مشارکت و حمایت بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان برای اجرای طرح گلخانه ای در شهرستان جم و ریز قرار خواهد گرفت.
طهماسبی همچنین گفت: بازسازی و نوسازی ارقام کشاورزی غیرتجاری به تجاری نیز از برنامه های مهم جهاد کشاورزی است.
وی افزود: ارقام سازگار و تجاری از نظر اقتصادی درآمد خوبی برای کشاورزان دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: نخیلات، سبزی، صیفی، و شیلات از مزیت های کشاورزی استان بوشهر است که توانایی بالایی برای استان بوشهر در عرصه کشاورزی و صنایع مرتبط رقم زده است.
محمدتقی منوچهری افزود: استان بوشهر از استان های پیش رو در امر تولید خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است.
وی گفت: سالیانه 320 میلیون متر مکعب آب از طریق آب منطقه ای برای آبیاری نخیلات در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و سالیانه دو تا سه بار نخیلات بیشتر آبیاری نمی شوند که این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت محصول نخیلات شده است.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید