Performancing Metrics

تحمل نمی‌کنیم مسلمانان تحت آموزش داعش قرار بگیرند | اتاق خبر
کد خبر: 304582
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 04:04
سردار مسجدی گفت: تحمل نخواهیم کرد که مسلمانان تحت تعلیمات و آموزش داعش قرار بگیرند. داعش از موصل مردم زیادی را جذب و آنها را از اسلام دور و نسبت به تفکرات انحرافی جذب کرده است. نباید بگذاریم این قضیه تداوم پیدا کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، سردار ایرج مسجدی در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار حمید تقوی فر که امروز (4 دی ماه) در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد، با اشاره به جنگ در کشور عراق علیه نیروهای داعش و تکفیری، اظهار کرد: این جنگ شیعه و سنی نیست بلکه جنگ علیه تکفیری ها است. تکفیری های برای ایجاد فتنه تلاش کردند ولی هنوز موفق نشده اند.

وی افزود: تاکنون استانهای موصل و نینوا در اختیار تکفیری ها است و پیشنهاد می دهیم اهل سنت فرصت دهند که سپاه پاسداران در کنار این مردم باشد. هر کس برای بیرون راندن دشمنان، اسلحه به دست بگیرد ایران پشتیبان و در کنار او خواهد بود.

مسجدی ادامه داد: جوانان عراق آن قدر انگیزه دارند که مشکل نیروی انسانی نداریم. عراقی ها شهدای بسیاری را تقدیم کرده اند.

وی با اشاره به مبارزه علیه داعش در سوریه عنوان کرد: در سوریه، محوریت دولت سوریه است و نیروهای ما بخش پشتیبانی را در دست دارند. داعش یک جریان فکری و سازمانی اعتقادی است برای همین است که جنگ با آن، سخت و درگیرانه است.

مسجدی تصریح کرد: عملکرد آنها کمک به ارتجاع است؛ جوانانی که خود را در اختیار داعش قرار می دهند و عملیات انتحاری انجام می دهند و کشته می شوند، برای اعتقاداتشان می جنگند. انحراف تکفیر در زمان صدر اسلام و دوران پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است و تا امروز تداوم پیدا کرده است.

وی با اشاره به شرایط کشور یمن گفت: در یمن به لطف الهی سعودی ها بعد از 9 ماه هر چه زده اند به در بسته خورده اند. سعودی ها با هواپیما، بچه ها و مردم را می کشتند و نیروهای انصارالله را از بین می بردند تا یمن را بگیرند؛ اما تنها کاری که کردند بمباران هوایی بوده است. یک نیروی بالنده به نام انصارالله یمن که مذهب آنها زیدیه و رجوعشان زید بن سجاد (ع) است، در یمن شکل گرفته است که به جمهوری اسلامی عشق می ورزند، در حالی که ما با یمن پیش از این ارتباطی نداشتیم. با وجود این نیروی جوان قدرتمند و مسلح، اکنون سعودی ها در یمن در باتلاق گیر کرده اند.

مسجدی ادامه داد: جوانان در یمن دارای سازمان دهی و رهبری قوی هستند و جمهوری اسلامی را می شناسند. این جوانان برای دفاع برخاستند و اکنون حرف آنها روی میز مذاکره است. مخاطره های یمن با کمک جمهوری اسلامی برطرف شده و وضعیت از نظر مردم آنجا، بسیار خوب است.

وی با اشاره به فعالیتهای شهید تقوی فر اظهار کرد: من از 30 سال قبل شهید تقوی فر را می شناختم؛ تقوی فر تا زمان شهادت که یک فرمانده اطلاعاتی بود، از نظر کاری و تخصصی و همچنین از نظر فردی قابل بررسی است. شهید تقوی فر یک عضو اطلاعاتی بسیار قوی بود و در این مدت دانش و اطلاعات خود را ارتقا داده بود.

مسجدی ادامه داد: او گروه های جهادی را سازمان دهی و آماده کرده است و در زمان جنگ، عملیات های خاصی با همکاران و همرزمان خودش ترتیب می داد. آنها تلاش کردند تا مجاهدین عراقی را سازمان دهی کنند.

وی افزود: شهید تقوی فر یک متخصص در تنظیم و سازمان دهی نیروهای عراقی بود. او در زمان صدام ماموریت های سختی داشت و به عراق رفت و آمد می کرد و امور مجاهدینی را که مایه پیروزی عراق شدند تنظیم می کرد. این نیروهای عراقی پیشینه ای به اندازه دفاع مقدس و انقلاب ما دارند.

مسجدی اظهار کرد: شهید تقوی فر اطلاعات عملیاتی و عملیات اطلاعاتی را خوب می دانست و بسیار شهادت طلب و سخت کوش بود. او یک انسان ولایت مدار و تابع رهبری و فرمانده ای ولایی بود. همچنین یک کارشناس قوی در راهنمایی و هدایت و پشتیبانی نیروهای مجاهدین عراقی بود.

وی عنوان کرد: شهید تقوی فر ساده زیست بود؛ او فرمانده عالی رتبه سپاه پاسداران اسلامی بود ولی انسانی ساده زیست و مخلص بود و هیچ تقیدی به ظواهر نداشت. او مردمی و مردم دار بود و همیشه با نیروهای مردمی بود و خود را به عنوان سردار معرفی نمی کرد. شهید تقوی فر هم فرزند شهید و هم برادر شهید و هم خودش شهید است و پاسداشت او یک وظیفه و یک معرفت اسلامی است.

به گزارش ایسنا همچنین حجت الاسلام سید حامد جزایری از فرماندهان فرمانده نیروهای سرایا الخراسانی در عراق، در این مراسم اظهار کرد: دشمنان تلاش می کنند که در امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند در حالی که با تلاش رزمندگان، وضعیت به شکل دیگری شده و وحدت اسلامی به وجود آمده است و رزمندگان اسلام حضور دارند. ان‌شاءالله در تمام کشورهای اسلامی به خصوص در خاورمیانه از جمله یمن و بحرین، رزمندگان اسلام که از تشیع دفاع می کنند، پیروز شوند.

وی افزود: امروز به برکت خون شهیدان، وحدت اسلامی را به تمام جهان ثابت کرده ایم. در سرزمین ائمه اطهار(ع) در عراق، خون بسیجیان و سپاهیان ایران برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) ریخته شده است. در سوریه نیز بسیاری از عزیزان خون داده اند. این اشاره مهمی است؛ چرا که خون شهدا موجب ارتباط و وحدت اسلامی می شود.

جزایری ادامه داد: حاج سید حمید تقوی فر از شخصیت های مهم در مبارزه مقابل داعش بوده است؛ جوانان عراقی به شاگردی او در سرایا الخراسانی افتخار می کنند و او در تمام عراق جایگاه بزرگی دارد.

وی گفت: همه کسانی که در جبهه هستند و کسانی که در جبهه نبوده اند، مدیون خون شهید تقوی فر هستند. من غیر از تقوا از شهید تقوی فر چیزی ندیدم. او در سخت ترین لحظات در حال ذکر و عبادت بود. عقب نشینی در وجودش معنی نداشت و همیشه در حال پیشرفت و پیشروی بود، این درسی بود که از او گرفتیم.

جزایری عنوان کرد: من تسلیت ملت عراق، نیروهای سرایا الخراسانی و رزمندگان حشد الشعبی را خدمت شما می رسانم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم کتاب "عاش حمیدا و ماته شهیدا" درباره زندگی شهید تقوی فر با حضور همسر شهید تقوی فر و حجت اسلام و المسلمین سیدحامد جزایری، سردار مسجدی و صادق آهنگران رونمایی شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید