Performancing Metrics

افتتاح پست برق ۴۰۰ کیلو ولت خواف | اتاق خبر
کد خبر: 304613
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 06:52
پست ۱۳۲ و همچنین ۴۰۰ کیلو ولت برق با هدف تامین برق مورد نیاز معادن سنگ آهن خواف و صنایع وابسته با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور عصر جمعه افتتاح و به بهر برداری رسید.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر  معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور عصر جمعه در ادامه سفر خود به شهرستان خواف در جنوب استان خراسان رضوی پست ۴۰۰و ۱۳۲ کیلو ولت خواف را افتتاح کرد.

برای ایجاد این پست برق و خط ارتباطی که در راستای تامین برق مورد نیاز معادن سنگان خواف و صنایع وابسته احداث شده به میزان ۵۲۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 مشکلات معدن کاران مورد بررسی قرار گرفت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین عصر جمعه از معادن سنگ آهن سنگان خواف با هدف بررسی مشکلات فعالان این حوزه بازید کرد.

محمد باقر نوبخت ضمن بازدید از مجتمع معادن سنگ آهن سنگان و کارخانجات کنسانتره و گندله معدن دولتی از نزدیک با روند فعالیت این واحدهای صنعتی آشنا شد.

 شناسایی یک میلیارد تن سنگ آهن

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در حاشیه بازدید معاون رییس جمهور از این مجتمع بیان کرد: تاکنون ظرفیتی افزون بر یک میلیارد تن سنگ آهن در معادن سنگان شناسایی شده که ۳۳۰ میلیون تن آن قابل استخراج است.

محمد مقدروی افزود: در حال حاضر از طریق پنج مجموعه صنعتی فعال در عرصه فولادسازی و با هدف تولید ۱۷،۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۵ میلیون تن گندله در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در این پروژه سرمایه گذاری انجام شده که یک میلیون تن کنسانتره آن آماده بهره برداری است و به زودی افتتاح می شود.

مقدوری گفت: برای این حجم سرمایه گذاری در مجموع بطور سالیانه به ۲۵ میلیون مترمکعب آب، ۳۷۵ میلیون مترمکعب گاز و ۲۸۵ مگاوات برق نیاز است.

۳۸به گزارش خبرنگار مهر،  معدن سنگ آهن در سنگان خواف با ذخیره ۱.۲ میلیارد تن توسط شرکت دولتی ملی فولاد ایران استخراج و فرآوری می شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید