Performancing Metrics

۱۰۱ داوطلب نمایندگی مجلس در هرمزگان ثبت نام کردند | اتاق خبر
کد خبر: 304623
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 07:46
استاندار هرمزگان گفت: در مجموع در استان هرمزگان ۱۰۱ نفر داوطلب نمایندگی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام قطعی خود را انجام داده اند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر جاسم جادری عصر جمعه در کنفرانس خبری تشریح آخرین وضعیت ثبت نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان، با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۰ انتخابات برگزار شده است، عنوان کرد: برگزاری این تعداد انتخابات نشان دهنده حاکم بودن نظام مردم سالاری دینی بر ایران اسلامی است و تمامی انتخابات در این نظام به شکل سالم و پرشور و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و گروه ها، احزاب و جناح های مختلف برگزار شده است.

وی ادامه داد: مردم ایران در انتخابات افراد مورد نظر خود را انتخاب می کنند و کاندیدایی به مردم تحمیل نمی شود که این امر نشان دهنده توسعه فکری و سیاسی در نظام جمهوری اسلامی است و ایران اسلامی به عنوان کشوری امن در منطقه بر اصل عقلانیت و اعتدال تاکید دارد و ضمن رعایت حقوق مردم خود به حقوق دیگر کشورها نیز احترام می گذارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه فرآیند برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کمال امنیت و آرامش و نظم آغاز شده است، افزود: افراد، تشکل ها و گروه های مختلف برای حضور در این دو انتخابات ثبت نام کرده اند.

جادری تصریح کرد: در استان هرمزگان ۱۱ نفر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند که چهار نفر از آنها از اهالی استان هرمزگان و هفت نفر دیگر نیز از خارج استان ثبت نام کرده اند که میانگین سنی ثبت نام کنندگان نیز از ۳۰ سال تا ۷۵ سال است.

وی با اشاره به سطح تحصیلات داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان در هرمزگان، اضافه کرد: سه نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک کارشناسی ارشد، یک نفر دکتری، پنج نفر تحصیلات حوزوی و دو نفر نیز اطلاعات تحصیلی خود را ارائه نداده اند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه به تشریح ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان پرداخت و بیان داشت: در حوزه انتخابیه بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر، قشم و ابوموسی ۶۳ نفر داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس ثبت نام کرده اند.

جادری گفت: در حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان نیز ۲۴ نفر و در حوزه انتخابیه میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد نیز ۱۴ نفر مراحل ثبت نام را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع در استان هرمزگان ۱۰۱ نفر داوطلب نمایندگی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام قطعی خود را انجام داده اند، اظهار داشت: به لحاظ تحصیلات نیز ۷۲ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در هرمزگان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۹ نفر مدرک دکتری، سه نفر دارای تحصیلات حوزوی و سه نفر نیز مدرک کارشناسی دارند که شرایطی همچون ایثارگری و یا داشتن سابقه نمایندگی نیز معادل یک مقطع تحصیلی محسوب می شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: از ۱۰۱ نفر ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس در هرمزگان ۸۷ نفر مرد و ۱۴ نفر نیز زن هستند و ۹ نفر از ثبت نام کنندگان نیز سابقه نمایندگی مجلس را دارند.

جادری با اشاره به تعداد داوطلبان اهل سنت در هرمزگان، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان ۱۷ نفر، مرکز استان شش نفر و شرق هرمزگان نیز یک نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس از اهل سنت هستند که در مجموع ۲۴ نفر از ۱۰۱ داوطلب ثبت نامی را شامل می شوند.

وی با بیان اینکه در این دوره استقبال بسیار خوبی برای حضور و ثبت نام در انتخابات صورت گرفته است، تصریح کرد: حمایت از برگزاری انتخاباتی سالم و بدون مشکل از وظایف وزارت کشور است و در این راستا بازرسی ها و نظارت لازم انجام می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: ما از تمامی کاندیداهای انتخابات می خواهیم در زمان قانونی تبلیغات و برای جلب نظر و رای مردم در مراسمات و سخنرانی ها و همچنین در زمان اخذ رای قانون را به طور کامل رعایت کنند.

جادری یادآور شد: تبلیغات غیرقانونی نیز به طور کامل رصد و گزارشات آن در احراز صلاحیت داوطلبان منظور خواهد شد و ما از داوطلبان به عنوان افرادی که می خواهند به محل قانون گذاری بروند، می خواهیم خودشان از روز اول به قانون پایبند باشند و با تخلفات نیز براساس دستورالعمل های قانونی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هرمزگان استانی امن و دارای مردمی ولایتمدار و علاقه مند به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: نباید در این استان اتفاقی بیفتد تا آسایش مردم دچار خدشه شود و تمامی برنامه ها و همایش های انتخاباتی باید در مهلت قانونی و با اخذ مجوز از فرمانداری ها انجام شود و مسئولیت برنامه ها و جلسات فاقد مجوز متوجه برگزار کنندگان آن است و انتظار داریم سخنرانانی که در این همایش ها و مجالس حضور می یابند با رعایت خطوط قرمز و طبق چارچوب سخنرانی و عمل کنند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: ممکن است عده ای در پی برهم زدن آرامش برنامه های انتخاباتی باشند که اخطار می دهیم با بر هم زدن برنامه ها و خارج شدن از چارچوب و خطوط قرمز براساس قانون برخورد خواهد شد.

جادری با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد از امکانات عمومی و بیت المال به سود و یا ضرر کاندیدایی در انتخابات استفاده شود، بیان داشت: با افراد متخلف در این زمینه نیز برخورد می شود و همچنین برای آشنایی کاندیداها با حقوق و تکالیف و دستورالعمل ها و مقررات مربوط به تخلفات، جزوات آموزشی از سوی فرمانداری ها تهیه و در اختیار آنان قرار می گیرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید