Performancing Metrics

800 تروریست تونسی در سوریه کشته شدند | اتاق خبر
کد خبر: 304637
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 09:07
وزارت کشور تونس روز جمعه اعلام کرد که 800 تروریست تونسی تبار در جنگ های سوریه کشته شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «ولید اللوقینی» مسئول رسانه ای وزارت کشور تونس در یک نشستی در حومه «قمرت» شمال پایتخت تونس افزود: از آغاز بحران در سوریه 800 تروریست تونسی در این کشور کشته شدند.
این مقام مسئول افزود: همه اقدامات لازم در خصوص مقابله با تهدیدات تروریستی احتمالی در مراسم جشن نو میلادی در تونس اتخاذ شده است.
پایگاه خبری «حقایق اون لاین» تونس نیز از انهدام یک باند تروریستی در ایالت «جندوبه» خبر داد.
به نوشته این پایگاه خبری، این باند در زمینه جذب جوانان تونسی و اعزام آنها به سوریه برای پیوستن به گروه های تروریستی فعالیت می کرد. یک دختر 22 ساله تونسی نیز که در یکی از دانشگاه های پایتخت تونس مشغول تحصیل بود به سبب همکاری با این باند بازداشت شد.
پایگاه خبری یاد شده افزود: این دختر جوان تونسی با یک گروه تندرو که اقدام به جذب جوانان و اعزام آنها به لیبی و سوریه می کرد، در ارتباط بود.
نیروهای امنیتی تونس طی هفته های اخیر چندین باند تروریستی را که اقدام به جذب تروریست ها و اعزام آنها به سوریه می کردند، شناسایی و منهدم کرده است.
این در حالی است که وزارت کشور تونس روز چهارشنبه گذشته نیز از دستگیری یک عنصر تکفیری که در حال برنامه ریزی برای ترور شخصیت های سیاسی، امنیتی و رسانه ای این کشور بود، خبر داد.
تروریست ها در سال جاری در تونس اقدام به سه حمله خونین کردند که نخستین حمله هدف قرار دادن گردشگران در موزه باردو در تونس و دومین آن حمله به گردشگران در مجتمع سوسه در ماه اکتبر و حمله سوم هم به نیروهای گارد ریاست جمهوری در نوامبر گذشته بود.
تروریست های داعش که بر مناطقی از عراق و سوریه مسلط شده اند، مسئولیت حملات مذکور را به عهده گرفته و تهدید به حملات بیشتر کرده اند.
بر اساس این گزارش، تونس از سال 2012 میلادی با حملات گروه های تروریستی متمرکز در کوه های القصرین در غرب این کشور روبه رو است که هر از چند گاهی نیروهای امنیتی، ارتش و گردشگران خارجی این کشور را هدف حملات خود قرار می دهند.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید