Performancing Metrics

سوآپ نفت ایران چند روز آینده از سرگرفته می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 304743
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 15:49
سوآپ نفت خام ایران پس از پنج سال توقف، تا چند روز آینده با تخلیه یک محموله نفت از یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر (احتمالا قزاقستان) به طور رسمی از سر گرفته می‌شود.
اتاق خبر:  سوآپ نفت خام ایران پس از پنج سال توقف، تا چند روز آینده با تخلیه یک محموله نفت از یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر (احتمالا قزاقستان) به طور رسمی از سر گرفته می‌شود.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ امروز درباره آخرین وضعیت از سرگیری سوآپ نفت خام از وزارت نفت کسب اطلاع کرد: بر این اساس شرکت ملی نفت ایران اخیرا با یک شرکت بین‌المللی به منظور از سرگیری سوآپ نفت یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر به توافق رسیده و با لغو تحریم دی ماه سال جاری سوآپ نفت کشور به طور رسمی از سر گرفته می‌شود.

سوآپ نفت خام ایران در حالی قرار است که دی ماه پس از ۵ سال توقف از سر گرفته شود که ناصر سجادی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هفته گذشته از سرگیری سوآپ فرآورده نفتی با اولویت گاز مایع کشورهای ترکمنستان و قزاقستان خبر داده است.

در همین حال سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران امروز از آماده شدن زیرساخت های فنی و عملیاتی پایانه نفتی شمال برای آغاز سوآپ نفت خام خبر داده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه تعمیرات اساسی مخازن و تاسیسات پایانه نفتی شمال انجام شده است و هم اکنون شرکت پایانه های نفتی آمادگی انجام این عملیات را دارد، اظهار داشت: یک کشور همسایه در منطقه آسیای میانه آمادگی و همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران را برای سوآپ نفت خام و فرآورده های نفتی با ایران اعلام کرده است.

موسوی یادآور شد: پایانه نفتی شمال با در اختیار داشتن سه اسکله و تاسیسات وابسته، مخازن، سیستم های اندازه گیری و سایر بخش های مرتبط، تمام تجهیزات لازم یک پایانه نفتی استاندارد را برای انجام سوآپ دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه پایانه نفتی شمال ظرفیت تبادل روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام را دارد، تاکید کرد: با عملیاتی شدن پروژه حوضچه فراگیر شمال و ساخت ۱۲ پست اسکله، ظرفیت سوآپ نفت خام به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز را نیز خواهد رسید.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید