Performancing Metrics

موازی کاری و فشارهای مالیاتی، عکاسی را از رونق انداخته است | اتاق خبر
کد خبر: 304761
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 17:07
رئیس اتحادیه عکاسان شهرستان شهرکرد:
رئیس اتحادیه عکاسان شهرستان شهرکرد گفت: موازی کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی در استان تعطیلی اتحادیه عکاسان را بدنبال خواهد داشت.

رئیس اتحادیه عکاسان شهرستان شهرکرد گفت: موازی کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی در استان تعطیلی اتحادیه عکاسان را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از اتاق اصناف ایران، علیرضا معتمدی با گلایه از موازی کاری دستگاه‌های اجرایی استان افزود: اتحادیه عکاسان در حال حاضر با بحران مواجه شده و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در جلسات خودشان اقدام به تهیه عکس بی‌کیفیت می‌کنند.
وی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند در استان افزود: در راستای اجرای طرح صدور و تعویض کارت ملی هوشمند اداره ثبت احوال استان اقدام به تهیه عکس‌های بی‌کیفیت از مراجعه کنندگان کرده که این موضوع خلاف قوانین و مقررات و سبب رکود فعالیت واحدهای عکاسی در شهرکرد شده است.
رئیس اتحادیه عکاسان شهرستان شهرکرد ادامه داد: براساس اطلاعیه سازمان ثبت احوال تهیه عکس و سی‌دی برای دریافت کارت ملی هوشمند باید توسط ادارات ثبت احوال، اداره پست و دفاتر پیشخوان دولت انجام شود و این امر سبب رکود بازار کار عکاسان شده است.
معتمدی با بیان اینکه اتحادیه عکاسان استان مورد بی‌لطفی دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته شده است، گفت: در راستای استفاده عکاسان ماهر استان در دستگاه‌های اجرایی با میران رایزنی‌هایی انجام شد که متأسفانه تاکنون عملی نشده است.
وی گفت: حضور عکاسان غیرحرفه‌ای و تهیه عکس بی‌کیفیت توسط دستگاه‌های اجرایی دخالت آشکار بخش دولتی در فعالیت‌های بخش خصوصی است که این امر سبب تعطیلی اتحادیه عکاسان می‌شود.
رئیس اتحادیه عکاسان شهرستان شهرکرد با اشاره به مشکلات عدیده عکاسان از جمله فشارهای مالیاتی، خاطر نشان کرد: عکاسان تاکنون نتوانستند مالیات‌های سنگین خود را پرداخت کنند و در حال حاضر با مشکل بیکاری و موازی کاری با دستگاه‌های اجرایی همراه شده است.
معتمدی تصریح کرد: پرداخت اجاره بهای بالا، مالیات‌های سنگین، عوارض شهرداری، حق عضویت اتحادیه و پرداخت بیمه کارگر از جمله مشکلات اتحادیه عکاسان است.

منبع: اتاق اصناف ایران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید