Performancing Metrics

وجود بیش از 3 میلیون بی‌سواد زیر 50 سال در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 304766
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 17:25
معاون امور آموزشی نهضت سوادآموزی گفت: براساس آخرین سرشماری سه میلیون و 450 هزار نفر بی‌سواد زیر 50 سال در کشور وجود دارد.

اتاق خبر: محمد مهدی‌زاده، در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: طبق آمار آخرین سرشماری، 9 میلیون و 700 هزار نفر بی‌سواد بالای شش سال در کشور وجود دارد.

 بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی با بیان این که از مجموع این تعداد سه میلیون و 450 هزار نفر زیر 50 سال هستند، افزود: هم اکنون یک میلیون و 500 هزار نفر از این افراد با مشخصات کامل شناسایی شده‌اند.

مهدی‌زاده با اشاره به اجرای طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی در برخی از استان‌های کشور، گفت: برای استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان و آذربایجان غربی برنامه شتاب‌بخشی در راستای کاهش میزان بیسوادی در آن مناطق تدوین شده است.

وی خاطر نشان کرد: استان‌هایی مانند تهران، یزد، مازندران و اصفهان به لحاظ میزان باسوادی در جایگاه بالایی در کشور قرار دارند.

مهدی زاده با بیان این که 90 درصد دوره‌های سوادآموزی از طریق فرآیند برون‌سپاری در کشور انجام می‌شود، گفت: متوسط قبولی سوادآموزان در امتحانات پایانی بین 60 تا 70 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 420 هزار نفر در کشور تحت آموزش در دوره‌های سوادآموزی قرارگرفته‌اند.

مهدی‌زاده با اشاره به وجود 600 هزار اولیای بیسواد در کشور، یادآورشد: سال گذشته 50 درصد این آمار جذب شده و مقرر است 50 درصد باقی مانده نیز امسال تحت آموزش‌های سوادآموزی قرار گیرند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید