Performancing Metrics

دو برابر شدن نرخ جریمه غیبت سربازی در بودجه ۹۵ | اتاق خبر
کد خبر: 304770
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 16:17
جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش نرخ جریمه غیبت سربازی در بودجه ۹۵ تا دو برابر میزان فعلی و افزایش سنوات غیبت به میزان ۹ سال در طرح پیشنهادی ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.

اتاق خبر: سردار موسی کمالی  در پاسخ به این سوال که با توجه به نقل قول‌های مختلف در خصوص نرخ جریمه غیبت سربازی و سنوات مشمول پرداخت این جریمه،‌ چه تصمیماتی از سوی ستادکل نیروهای مسلح اتخاذ شده است، اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال 94، مشمولانی که تا پایان این سال، 8 سال و یا بیشتر غیبت داشتند، می‌توانستند با پرداخت جریمه نقدی غیبت خود، کارت معافیت از سربازی دریافت کنند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، ستاد کل نیروهای مسلح بر آن است تا 8 سال سنوات غیبت تا پایان سال 94 را برای برنامه بودجه سال 95 نیز در نظر بگیرد.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این بدان معنا است که در سال آتی، کسانی که تا پایان سال 95، حداقل 9 سال غیبت داشته باشند، می‌توانند نسبت به پرداخت جریمه نقدی غیبت سربازی خود، اقدام کنند.

کمالی در پاسخ به این سوال که آیا میزان نرخ جریمه غیبت در بودجه سال آتی نیز تغییر خواهد یافت یا خیر، افزود: در رابطه با میزان نرخ جریمه در بودجه سال آتی نیز ستاد کل نیروهای مسلح خواستار اضافه شدن این نرخ است.

وی تاکید کرد: ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد داده است تا نرخ جریمه‌های درنظر گرفته شده در بودجه سال 95، تا 2 برابر مبلغ فعلی افزایش یابد.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با توجه به این پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح، هر طرحی که به دنبال کاهش سنوات غیبت برای این طرح بوده و یا درصدد کاهش نرخ جریمه غیبت سربازی باشد، مطلوب ما نیست و ستاد کل با آن مخالف خواهد بود.

کمالی در ادامه با هشدار به مشمولان این طرح که در سال جاری اقدام به ثبت نام در این طرح کرده ولی هنوز مبالغ جریمه خود را واریز نکرده‌اند گفت: کسانی که در این طرح ثبت نام کرده و مشمول بهره‌مندی از آن قرار گرفته‌اند، باید هرچه زودتر نسبت به پرداخت جریمه‌های غیبت خود اقدام کنند؛ همچنین افرادی که پس از 20 آذر اقدام به ثبت نام کرده‌اند، می‌بایست هرچه سریعتر جریمه‌های درنظر گرفته شده را واریز کنند چراکه در صورت عدم پرداخت جریمه تا پایان سال جاری، جریمه‌های درنظر گرفته شده با نرخ سال آتی محاسبه خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید