Performancing Metrics

سیسی خواهان | اتاق خبر
کد خبر: 304786
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 02:28
رئیس جمهوری مصر خواهان "حل و فصلی سریع" برای بحران سوریه شد که ساختار کلی دولت سوریه و نهادهای ملی آن را نگه دارد و تمامیت ارضی آن را حفظ کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، این اظهارات عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در دیدار با الکساندر لافرینتییف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه برای سازش در سوریه مطرح شد که به قاهره سفر کرده است.

سیسی بر لزوم افزایش تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه و هدر ندادن زمان بیشتر برای حل و فصل بحران در سوریه تاکید کرد.

علاء یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر تصریح کرد که فرستاده رئیس جمهور روسیه در این دیدار "بر اهمیت نقش مصر در پیشبرد تلاش‌ها برای حل و فصل بحران سوریه و افزایش فرصت‌های برقراری امنیت و ثبات در منطقه" تاکید کرد.

وی گفت: رئیس جمهوری مصر در این دیدار بر لزوم مشارکت طرف‌های میانه‌رو و گروه‌های ملی در روند مذاکرات و احترام به گزینه‌های مردم سوریه تاکید کرد.

سیسی همچنین بر لزوم پایان دادن به وضعیت انسانی بحرانی در سوریه و تضمین عدم پایان کمک‌های انسانی و همچنین بر اهمیت حمایت از تلاش‌ها برای بازسازی سوریه به محض دست یابی به سازش تاکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر عنوان داشت، این دیدار تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای از بین بردن داعش را مورد بررسی قرار داد و دو طرف تاکید کردند که کاملا تروریسم را با تمام اشکال آن در منطقه رد می‌کنند و بر لزوم متوقف کردن منابع حمایت مالی و تسلیحاتی از داعش و عدم اجازه به هر طرفی برای بهره گیری از بحران سوریه و سوء استفاده از وضعیت منطقه‌ای برای تحقق منافع سیاسی تنگ نظرانه، تاکید کردند.

دو طرف بر سر این مساله نیز توافق نظر یافتند که سازش در سوریه محیط مناسب برای افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی تندرو را از بین خواهد برد و اوضاع کنونی و آینده‌ای بهتر را فراهم خواهد کرد که آرمان‌های مردم سوریه را با اقشار مختلف آنها برآورده می‌سازد.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید