Performancing Metrics

راهبرد همکاری‌های بین‌المللی پساتحریم در فاوا تدوین شد | اتاق خبر
کد خبر: 304794
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 21:15
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین سند راهبردی همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از تحریم خبر داد.

به گزارش اتاق خبر علی اصغر عمیدیان در سومین نشست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه فاوا از تدوین سند راهبردی همکاری های بین المللی برای حمایت از توانمندی های داخلی در پساتحریم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و گفت: این سند با مشارکت وزارت ارتباطات و سازمان های تابعه، وزارت علوم، وزارت صنعت و معدن، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، سازمان فضایی، پژوهشگاه های مرتبط با بخش فناوری اطلاعات، سندیکای مخابرات، سازمان نظام صنفی رایانه ای و نیز اپراتورهای ثابت و سیار بخش ارتباطات کشور تدوین شد.

وی افزود: در این زمینه کارگروهی در دفتر معاون اول رئیس جمهور با حضور این اعضا تشکیل شد و طی جمع بندی نشست های مشترک چارچوب این سند راهبردی برای اجرا استخراج شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارتقاء و توانمندسازی صنایع داخلی را از جمله اهداف تدوین این سند برشمرد و گفت: در این راستا حفاظت از صنایع و تولیدات داخلی، توسعه سطح تکنولوژی در بخش فاوای کشور و نیز انتقال تکنولوژی به همراه نیازهای کلیدی در این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

عمیدیان خاطرنشان کرد: در این راستا و برای رسیدن به اهداف مدنظر جذب سرمایه گذاری خارجی، صدور خدمات فنی مهندسی و حمایت از بخش خصوصی برای انتقال تکنولوژی از جمله برنامه های مورد نظر است.

وی با اشاره به ساز و کارهای اجرایی برای عملیاتی شدن این سند از شناسایی تکنولوژی های کلیدی مرتبط و انتخاب الگوی مشخص و نیز تدوین نقشه راه تکنولوژی خبر داد.

به گزارش مهر، سومین نشست مسئولان ارشد وزارت ارتباطات با فعالان حوزه فاوا در راستای اهداف و رویکردهای نظام نوآوری در این حوزه عصر امروز در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد.

در این مراسم، نظام نوآوری در بخش فاوا، بازارسازی در حوزه نرم افزار و سخت افزار و موضوع حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه کسب و کار و راهبرد محصولات فاوا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید