Performancing Metrics

۱۳۰۰ شرکت دانش بنیان از مالیات معاف شدند | اتاق خبر
کد خبر: 304797
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 02:40
سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری نحوه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تشریح کرد.

در سومین نشست وزارت ارتباطات با فعالان حوزه فناوری اطلاعات به تشریح بسته‌های حمایتی برای تحریک نوآوری از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نوآوری فناورانه در سه سطح در معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری برای تدوین قوانین تعریف شده است.

وی اضافه کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که وزارت ارتباطات نیز به عضویت این کارگروه درآمده است، از جمله قوانینی است که در معاونت علمی در راستای نوآوری فناورانه مورد تاکید قرار گرفته است.

صاحبکار خراسانی گفت: پس از عملیاتی شدن این قانون، ۱۱ هزار شرکت فعال در حوزه فناوری، تمایل اولیه خود را برای استفاده از این قانون به معاونت علمی اعلام کردند.

وی ادامه داد: بر این اساس ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت مستندات خود را تکمیل کرده و کار ارزیابی ۴ هزار شرکت نیز تاکنون انجام شده است. از سوی دیگر ۲ هزار شرکت به عنوان شرکت دانش‌بنیان معرفی و تحت قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته‌اند.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان تا پایان سال مالی ۹۳ مشمول معافیت مالیاتی شده‌اند، اضافه کرد: رقم معافیت مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ۶۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود که این مبلغ باید صرف توسعه و تحقیق در شرکت‌ها شود.

وی در مورد معافیت گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گفت: در این زمینه نیز حمایت‌های ویژه‌ای از سوی معاونت برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

صاحبکار خراسانی در مورد برنامه توسعه صادرات برای محصولات دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها تاکنون ۴۰۰ شرکت از کریدور خدمات تجاری‌سازی معاونت علمی استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۰ شرکت از مزیت معافیت سربازی استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگروه ارزیابی این شرکت‌ها، تسهیلات ویژه‌ای برای شتاب‌دهنده‌های استارتاپ در نظر گرفته شده است که یکی از این تسهیلات معافیت‌های مالیاتی است.

وی گفت: از میان شرکت‌های دانش‌بنیان، بیشترین درآمد و توجیه اقتصادی مربوط به شرکت‌های فناوری اطلاعات و پس از آن شرکت‌های بیوتکنولوژی است.

نظرات