Performancing Metrics

سوریه: ۱۶۰ نقطه از تروریست‌ها مورد هدف قرار گرفته شده است | اتاق خبر
کد خبر: 304810
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 22:16
سخنگوی ارتش سوریه اعلام کرد که طی ۱۶۸ سورتی پرواز، ۱۹۰ نقطه از تروریست‌ها مورد هدف قرار گرفته شده است.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از تسنیم، به نقل از اسپوتنیک، "علی میهوب" سخنگوی ارتش سوریه اعلام کرد که نیروی هوایی سوریه از اواسط دسامبر تا کنون 168 سورتی پرواز انجام داده و 190 نقطه از تروریست‌ها را مورد هدف قرار داده است.
 
وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: از 17 دسامبر تا 26 دسامبر نیروی هوایی سوریه 168 سورتی پرواز انجام داده و طی آن 198 نقطه از تروریست‌ها در استان‌های حمص، حما، ادلب، حلب و حومه دمشق مورد هدف قرار گرفته است. این حملات پایگاه‌های فرماندهی تروریست‌ها و استحکامات آنها را نابود کرد.
 
بر اساس گفته وی، سه مرکز فرماندهی داعش و یک ستون از کشنده‌هایی که در حال انتقال تروریست‌ها بودند در حومه حمص نابود شدند.
 
بر اساس گفته میهوب، بیست و دو مرکز فرماندهی و ارتباطی، سه استحکامات تروریست‌ها در حومه حلب نابود گردید.
 
وی اضافه کرد که در حومه ادلب، نیروی هوایی سوریه ستونی از خودروهایی که حامل تروریست‌ها بوده را مورد هدف قرار داد.
 
سخنگوی ارتش سوریه اضافه کرد: نیروهای سوری در حملات خود "محمد المسالم" رهبر جبهه انقلابی‌های سوریه را به هلاکت رساند.
 
 
از سوی دیگر منابع سوری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه در حومه دمشق و کشف بزرگترین بیمارستان صحرایی تروریست‌ها در مرز با ترکیه خبر دادند.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه با حمایت نیروهای ماموریت‌های ویژه حمایت از زندان عدرا،‌ ساختمان شرکت الکبلات سوریه را در تل کردی در غوطه شرقی دمشق پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جیش الاسلام آزاد کردند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها کشته شدند.
 
این ساختمان بر بخش‌های وسیعی از مزارع تل کردی و الریحان مشرف است و با آزادسازی آن، ارتش یکی از راه‌های رخنه تروریست‌ها به جبهه عدرا و اطراف آن را قطع کرد.
 
در حومه لاذقیه هم نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی، تپه الحرامیه و تپه‌های رویسه آضو الثلاث را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.
 
نیروهای ارتش همچنین محاصره تروریست‌های مستقر در شهرک عین شروق را تشدید کردند و یگان‌های دیگری از ارتش در حال پیشروی به سمت تپه بیت ابلق در نزدیکی گردان جنگ الکترونیک در تپه مران محور کسب در حومه شمالی لاذقیه هستند.
 
از سوی دیگر نیروهای امنیتی سوریه مخفیگاه گرو‌ه‌های تروریستی مسلح را در مزارع دغدغان در نزدیکی شهرک الکبیره در نزدیکی مرزهای ترکیه را کشف کردند که مقادیری ماسک،‌تجهیزات و موادی برای استفاده از سلاح شیمیایی در آن جاسازی شده بود. همچنین یک بیمارستان صحرایی مجهز به اتاق عملیاتی و تجهیزات پزشکی که منشأ آن ترکیه، عربستان سعودی، قطر و آمریکاست، در این منطقه کشف و ضبط شد.
نظرات
ADS
ADS
پربازدید