Performancing Metrics

دانشمندان مکانیزم ساعت بیدارباش بدن را کشف کردند | اتاق خبر
کد خبر: 304860
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 07:10
محققان می‌گویند که توانسته‌اند بخشی از مغز را کشف کنند که فرد را از خواب سبک بیدار می‌کند. خواب سبک زمانی است که چشم‌ها چرخه‌ی حرکتی آرامی دارند (NERM) و پس از این مرحله، انسان از خواب بیدار می‌شود.

می‌توان با استفاده از این تکنیک جدید کشف شده، مشکلات خواب را بررسی کرد.

اتاق خبر - پروفسور «آنتوان آدامانتایدیز»، از دانشگاه «برن» (Bern) و تیم تحقیقاتی همکار او توانسته‌اند یک جریان عصبی را بین دو بخش «هیپوتالاموس» و «تالاموس» پیدا و عکس‌العمل آن را روی موش‌ها بررسی کنند. تحریک این بخش مغز باعث بیدار شدن فرد از خواب سبک می‌شود. اگر عمل تحریک ادامه پیدا کند، باعث بیداری طولانی مدت افراد می‌شود.

آدامانتایدیز می‌گوید که کشف‌شان بسیار شگفت‌انگیز است، چون به پزشکان اجازه می‌دهد تا افرادی که هوشیاری ندارند را بیدار کنند. هم‌چنین می‌توان با استفاده از این تکنیک جدید کشف شده، مشکلات خواب را بررسی کرد. یا اینکه مشکلات بی‌خوابی افراد را تحت نظر قرار داد.

تحریک الکتریکی به خودی خود ایده‌ی جدیدی نیست، اما پیش از این چنین تکنیک‌هایی بدون درک کامل بخش‌های مغز استفاده می‌شد. با این کشف جدید، می‌توان درمان‌های بهتری انجام داد.

البته به این زودی‌ها نباید منتظر درمان‌های جدید باشید. آدامانتایدیز می‌گوید: “با اینکه توانسته‌ایم قدمی مهم برداریم، اما تا رسیدن به برنامه‌های درمانی زمان زیادی مانده است.

‌منبع: Engadget

نظرات
ADS
ADS
پربازدید