Performancing Metrics

ارائه پرسرعت‌ترین اینترنت دنیا در کره‌ی جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 304862
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 07:22
سرعت اینترنت در نقاط مختلف دنیا متفاوت هست اما بر خلاف تصور اکثر آدم‌ها، آمریکا نفر اول نیست. این کشور از لحاظ سرعت اینترنتی که در اختیار شهروندان‌اش قرار می‌دهد در رتبه‌ی ۱۶ قرار دارد و اولی، کره‌ی جنوبی است.

اتاق خبر - در حال حاضر میانگین سرعت اینترنت در دنیا ۵ مگابیت در ثانیه (Mbps) است که نسبت به سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش داشته.

تمامی آمار مذکور از روی گزارش Akamai در مورد وضعیت اینترنت (State of the Internet) در فصل سوم مالی ۲۰۱۵ ارایه شده است. Akamai یک شرکت ارسال محتوا (CDN) است که به عنوان هاست، عکس‌ها و ویدیوهای بسیار زیادی روی سایت‌های مختلف گذاشته است. این سایت برای کل دنیا محتوا تامین می‌کند و می‌تواند معیار دقیق و مناسبی برای اندازه‌گیری سرعت اینترنت در سراسر دنیا باشد.

در این گزارش اطلاعات زیاد و دقیقی از وضعیت اینترنت در جهان ثبت شده که دانستن‌اش برای بعضی‌ کاربرها خیلی مفید و کاربردی است. با مطالعه‌ی این گزارش متوجه دو نکته‌ی مهم می‌شویم: یکی این‌که آمار حمله‌های سایبری در تمام نقاط دنیا خیلی بالاست و دوم، سرعت اینترنت در همه جا رو به افزایش است.

اگر سرعت بالاتر از Mbps ۲۵ را به عنوان پهنای باند (broadband) مناسب در نظر بگیریم، ۵٫۲ درصد از IP های منحصربه‌فرد متصل به Akamai جزو همین پهنای باند هستند. این آمار نسبت به سال گذشته ۶٫۳ درصد افزایش داشته. پس سرعت اینترنت خانگی روز به روز بیش‌تر می‌شود.

اما بیش‌تر اتصال‌ها به اینترنت از طریق گوشی‌های موبایل صورت می‌گیرد؛ در گزارش Akamai هم ذکر شده که اتصال به اینترنت با موبایل نسبت به پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.

منبع: Digital Trends

نظرات
ADS
ADS
پربازدید