Performancing Metrics

پلمب ۲۲ معدن در راستای جلوگیری از ایجاد ریزگرد | اتاق خبر
کد خبر: 304883
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 11:46
به گزارش اتاق خبر،فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه سال جاری ۲۲ معدن در این شهرستان پلمب شده است، گفت: ایجاد کمربند فضای سبز‌، نصب کنتور هوشمند و دستگاه تیک‌نر در معادن یکی از را‌ه‌های کاهش آلودگی هوا و ریزگردها است.ایجاد کمربند فضای سبز‌، نصب کنتور هوشمند و دستگاه تیک‌نر در معادن یکی از را‌ه‌های کاهش آلودگی هوا و ریزگردها است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابوالقاسم پالیزگیر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته وحدت، ابتکار امام خمینی(ره) بود، اظهار داشت: این مهم سبب ایجاد وحدت مسلمانان شیعه و سنی در سراسر جهان شده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 50 نفربرای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 49 نفر آقا و یک نفر خانم بوده است، افزود: نسبت به دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی 127.3 درصد رشد مشارکت در ثبت‌نام را شاهد بوده‌ایم.
 
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه متاسفانه مشارکت بانوان برای حضور در عرصه‌های سیاسی کشور در این دوره کم بوده است، خاطرنشان کرد: در این دوره از ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی  شاهد حضور 98 درصدی آقایان و 2 درصدی بانوان بوده‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه کاهش 66.7 درصدی مشارکت بانوان در این دوره از ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی را شاهد بود‌ه‌ایم، تصریح کرد: 12.2 درصد داوطلبان این دوره در رده سنی 30 تا 35 سال، 12.2 درصد در رده سنی 36 تا 40 سال، 26. 5 درصد بین رده‌‌های سنی 41 تا 45 سال، رده‌سنی 46 تا 50 سال 28 درصد، رده سنی 51 تا 55 سال 14 .2 و رده سنی 56 تا 60 سال 1.6 درصد بوده است.
 
پالیزگیر با تاکید بر اینکه داوطلب رده سنی 66 تا 70 سال تنها یک نفر بوده که 2 درصد مجموع داوطلبان را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: 4 درصد از مجموع  داوطلبان حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای مدرک کاشناسی، 82 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و 14.2 درصد دارای مدرک دکتری هستند.
 
وی با اشاره به اینکه 16 نفر از داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای مدرک ایثارگری هستند، اظهار داشت: 29 بهمن سال جاری آغاز تبلیغات انتخابات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است و با هرگونه تبلیغات زودهنگام طبق قانون برخورد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر تبلیغات زودهنگام در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ارائه و وصول نشده است، افزود: بستر برگزاری انتخاباتی سالم در شهرستان ساوجبلاغ فراهم شده است.
 
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه 9کمیته امنیتی، پشتیبانی، حراست، تبلیغات، آموزش و غیره در راستای برگزاری انتخابات سالم فراهم شده است، تصریح کرد: به احتمال زیاد تعداد شعبد اخذ رای در این شهرستان از 166 شعبه در دوره گذشته، افزایش پیدا می‌کند.
 
وی با بیان اینکه شعبه رسیدگی به تخلفات انتخابات در دادگستری شهرستان ساوجبلاغ تشکیل شده است، اظهار داشت: در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد مشارکت 92 درصدی مردم ساوجبلاغ بوده‌ایم.
 
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی هوا در استان البرز از جمله شهرستان ساوجبلاغ باید بررسی شود چرا که هنوز دستگاه‌های متولی منشا اصلی این مهم را اعلام نکرده‌اند، افزود: وجود معادن شن و ماسه یکی از دلایل افزایش ریزگردها و آلودگی هوا در استان و این شهرستان است.
 
پالیزگیر با بیان اینکه سال جاری 22 معدن در ساوجبلاغ پلمب شده است، اظهار داشت: ایجاد کمربند فضای سبز ، نصب کنتور هوشمند و دستگاه تیک‌نر در معادن یکی از را‌ه‌های کاهش آلودگی هوا و ریزگردها است که این امر در شهرستان ساوجبلاغ اجرایی می‌شود از طرفی پرداخت مطالبات دولتی بخش قابل توجهی از مشکلات این بخش را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش تسنیم، دستگاه بازیافت آب یا تیکنر اولین مرحله بازیافت آب در صنایع تولید شن و ماسه، شیشه، آهن و صنایع معدنی است. این دستگاه با استفاده از نیروی جاذبه عملیات جداسازی جامد و مایع را به روش رسوبی انجام داده و جهت تسریع در این امر از مواد پلی الکترولیت استفاده می‌کند.
 
استفاده از این دستگاه سبب کاهش هزینه‌های آب، تعمیرات مربوطه و فضای مورد نیاز جهت استخرپساب شده و استفاده از منابع طبیعی غیر قابل بازگشت را به حداقل میرساند و 90درصد آب مورد استفاده در سیستم شستشو بازیافت می‌شود.
نظرات
ADS
ADS
پربازدید