Performancing Metrics

اتخاذ رویکردهای جدید در دوره پساتحریم | اتاق خبر
کد خبر: 304978
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 12:44
نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس در گفت و گو با اتاق خبر خواستار شد:
غلامرضا اسدالهی درباره نگرانی فعالان اقتصادی از فرصت سوزی در دوره پساتحریم گفت: در دوره پساتحریم فضای جدیدی بر کشور حاکم می شود و با توجه به اقتضائات این دوره باید رویکردها و راهبردهای جدیدی در اقتصاد کشور درپیش گرفت.

اتاق خبر- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره نگرانی های فعالان اقتصادی از فرصت سوزی در دوره پساتحریم گفت: در دوره پساتحریم فضای جدیدی بر کشور حاکم می شود و با توجه به اقتضائات این دوره باید رویکردها و راهبردهای جدیدی در اقتصاد کشور درپیش گرفت.

غلامرضا اسدالهی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: متاسفانه در کشور دچار بی برنامگی هستیم که این امر منجر به منفعل شدن فعالان اقتصادی خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است که برنامه مشخص و ثابتی را در وزات اقتصاد منطبق با شرایط پساتحریم در پیش گرفت. در حال حاضر غربی ها و بویژه آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و هر روز آهنگ جدیدی را می نوازند به همین دلیل مردم ایران نمی توانند روی آن ها حساب باز کنند.

اسدالهی تصریح کرد: اگر برنامه مشخصی تدوین شود؛ می توانیم از فرصت های موجود استفاده کنیم و از سرمایه های موجود بهره لازم را ببریم.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی افزایش نقش بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی 95 اظهار کرد: در حال حاضر که برنامه های مدونی را در قالب قوانین ثابت تدوین می کنیم باید به بخش خصوصی جایگاه قانونی داده شود تا بدین ترتیب اعتماد به بخش خصوصی به فعالان اقتصادی کشور الغا شود.

وی تاکید کرد: لازم است قوانین دست و پاگیر بر سر راه بخش خصوصی برداشته شود و اعتماد، اطمینان و جذابیتی برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد کرد.

این عضو مجلس شورای اسلامی چشم انداز اقتصاد کشور را روشن می بیند و دراین باره می گوید: علی رغم اینکه  در بحران اقتصادی داخلی و بین المللی به سر می بریم باید به آینده خوشبین بود و از فرصت های دوران برجام به نحو احسن استفاده کرد. درکل افق اقتصادی کشور بسیار روشن است.

اسدالهی درباره تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت اذعان کرد: نمی توان فوری و بدون برنامه درمورد مسائل مهم مملکت تصمیم گیری کرد. تفکیک هزینه های جدیدی را به جامعه تحمیل می کند.

به گفته وی؛ حوزه اقتصادی به شدت نیازمند یک ساماندهی مجدد است چونکه ساختارهای فعلی جوابگو شرایط جدید اقتصادی نیست.

   

نظرات
ADS
ADS
پربازدید