Performancing Metrics

هنرنمایی طراحان ایرانی در پوشش هنرمندان جشنواره | اتاق خبر
کد خبر: 305055
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 08:52
همکاری سینماگران با کارگروه مد و لباس؛
دبیر کارگروه مد و لباس؛ با بیان این مطلب که بازیگران به عنوان الگوهای جامعه می‌توانند لباس‌هایی با الگوی ایرانی را در جامعه ترویج دهند؛ گفت: هنرمندان تنها قیمت تمام شده لباس را پرداخت کنند و سود آن را کارگروه تقبل کند.

به گزارش اتاق خبر، حمید قبادی (دبیر کارگروه مد و لباس) درباره همکاری هنرمندان برای ترویج لباس‌های ایرانی با کارگروه مد و لباس به خبرنگار ایلنا گفت: در راستای معرفی طرح‌های مناسب و ارزشمند، پیش‌طرحی را به جشنواره فیلم فجر ارائه دادیم و جلساتی را با دبیر جشنواره و خانم مهتاب کرامتی به عنوان مشاور هنری برگزار کردیم.

وی ادامه داد: براساس آنچه در این پیش‌طرح آمده؛ هنرمندان در مراسم افتتاحیه، اختتامیه و نشست‌های مطبوعاتی جشنواره از لباس‌هایی که طراحان ما طراحی کرده‌اند؛ استفاده می‌کنند و از آن‌جا که آن‌ها الگوی جامعه هستند؛ پوشش آن‌ها می‌تواند روی پوشش جامعه نیز تاثیر بگذارد.

قبادی با بیان این مطلب که 20 طراح را به هنرمندان خانم و آقا معرفی کرده‌ایم؛ گفت: هنرمندان براساس نمونه‌های موجود؛ طرح‌هایی را که با سلیقه آن‌ها هم‌خوانی بیشتری داشته باشد؛ انتخاب می‌کنند.

دبیر کارگروه مد و لباس در توضیح مشخصات این لباس‌ها؛ گفت: هنری بودن، کاربردی بودن، استفاده از مواد اولیه باکیفیت و درنهایت انتقال مفاهیم ایرانی مهمترین شاخصه لباس‌هایی است که از سوی این طراحان درنظر گرفته  می‌شود. کیف، کفش، لباس مردانه، زنانه و تمامی موارد کاربردی در پوشش جزء طراحی‌هاست. ما نهایتا به دنبال این هستیم که لباسی با الگوی ایرانی در جامعه ترویج دهیم.

وی در این‌باره که آیا کارگروه مد و لباس در بخش مالی این ایده نیز دخالت دارد؟ گفت: تلاش‌مان این است که لباس‌ها با کمترین هزینه به هنرمندان ارائه شود و تنها قیمت تمام‌شده از آن‌ها دریافت شود زیرا آنها قرار است مروج لباس‌هایی با الگوی ایرانی باشند.

قبادی افزود: به عنوان مثال اگر بازیگری برای تهیه لباسی باید دو میلیون تومان پول پرداخت کند؛ با مشارکت در این طرح 600 یا 700 هزار تومان پرداخت می‌کند و مابقی قیمت که سود طراحان است را کارگروه تقبل می‌کند.

وی در پاسخ به این‌ سوال که آیا بازیگران تاکنون برای شرکت در این طرح تمایل نشان داده‌اند؟ گفت: تعدادی از بازیگران قبل از مطرح شدن چنین طرحی با موسسات معرفی شده از سوی ما همکاری داشتند. تا امروز همکاری حدود 10 نفر از بازیگران مرد قطعی شده است. در میان بانوان نیز افرادی شناسایی شده‌اند و پیش‌نویس تفاهمنامه نیز آماده شده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه خانم معتمدآریا از بازیگرانی هستند که در گذشته با یکی از طراحان ما آشنا بودند و از قبل در مراسم‌ مختلف سینمایی از لباس‌های طراحی شده توسط این طراح استفاده کرده‌اند.

منبع:ايلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید