Performancing Metrics

معلوم نیست بعضی ها با چه هدفی از لغو برجام و برگشت به تهدید و تحریم می گویند | اتاق خبر
کد خبر: 305078
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 20:11
هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به موانع برجام در داخل و خارج از کشور، تصویب قطعنامه‌ها علیه ایران را ظالمانه دانست و گفت: معلوم نیست مخالفت بعضی‌ها در داخل با چه هدفی صورت می‌گیرد که صراحتاً از لغو برجام و برگشت به دوران تهدید و تحریم می‌گویند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به موانع برجام در داخل و خارج از کشور، تصویب قطعنامه‌ها علیه ایران را ظالمانه دانست و درباره عصبانیت و لابی صهونیست‌ها و عده‌ای از نمایندگان کنگره آمریکا برای سنگ اندازی در راه انجام تعهدات دو طرف، گفت: معلوم نیست مخالفت بعضی‌ها در داخل با چه هدفی صورت می‌گیرد که صراحتاً از لغو برجام و برگشت به دوران تهدید و تحریم می‌گویند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای سندیکای صنایع غذایی و کنسرو ایران، درد دل‌های صاحبان صنایع را دلسوزانه دانست و گفت: کسانی که دنبال تجارت‌هایی از نوع قاچاق هستند، به نیازهای مردم و سلامت آنها توجه ندارند و دلسوزان مردم، منتظر برنامه ریزی برای استفاده بهینه از نقدینگی و گشایش راه‌های توسعه تجارت با کشورهای جهان، بعد از رفع تحریم‌ها و پایان داستان برجام هستند تا رونق تولید و اشتغال به کشور برگردد.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به موانع برجام در داخل و خارج از کشور، تصویب قطعنامه‌ها علیه ایران را ظالمانه دانست و درباره عصبانیت و لابی صهونیست‌ها و عده ای از نمایندگان کنگره آمریکا برای سنگ اندازی در راه انجام تعهدات دو طرف، گفت: معلوم نیست مخالفت بعضی‌ها در داخل با چه هدفی صورت می‌گیرد که صراحتاً از لغو برجام و برگشت به دوران تهدید و تحریم می‌گویند.
 
وی در ادامه وجود نقدینگی بالا در سیستم بانکی کشور را «شمشیر دو لبه» توصیف کرد و گفت: به جای تهدیدات نقدینگی، می‌توان با برنامه‌ریزی‌های درست، فرصتی برای رونق تولید و اشتغال ایجاد کرد تا نقدینگی که بر سر اقتصاد کشور بهمن شده، باعث طراوت اقتصادی شود.
 
هاشمی رفسنجانی، هجوم صاحبان پول به سوی سکه، خانه‌سازی و حتی رونق بازار سیاه و قاچاق را به خاطر عدم درست اجرای برنامه‌ها دانست و گفت: سال‌ها پیش سیاست‌های کلی اصلاح اصل 44 تدوین، تصویب و از سوی رهبری تأیید و ابلاغ شد، اما در عمل، دولت وقت، برخلاف ادعاها، کارها را به مردم واگذار نکرد و در همان مقدار واگذاری‌ها هم، اولاً به جای مردم به شبه دولتی‌ها داد و ثانیاً درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها هم علی‌رغم صراحت قانون، در جاهای دیگری مصرف و صرف هزینه‌های جاری شد.
 
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز امیدواری از رونق تولید در پسابرجام و حل مشکلات صنایع غذایی با اشاره به برنامه‌های دولت، گفت: با همکاری مردم و دلگرمی صاحبان صنایع می‌توانیم از این روزهایی که شاهد رکود اقتصادی هستیم، بگذریم.
 
در آغاز این دیدار مهندس احمد آزاد مرد، رئیس هیأت مدیره سندیکا، با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به صنایع غذایی و کنسرو ایران، به بیان مشکلات و موانع برای رونق این صنایع پرداخت.
 
بهروز فروتن، رئیس صنایع بهروز نیز با یادآوری شرایط صنایع غذایی در دولت‌های مختلف، بر رونق آن در دولت سازندگی تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات صنایع داخلی ما تبلیغات بدون پشتوانه بعضی‌ها علیه صنایع داخلی و برای صنایع خارجی است.
 
کرمعلی اسدیان، بازرس سندیکا هم در سخنانی، از تعطیلی بسیاری از صنایع کوچک و آرزوی مدیران و کارگران برای رونق مجدد کار و کوشش در کشور گفت و افزود: برای صاحبان صنایع، بهترین موسیقی زندگی، صدای فعالیت و جنب و جوش کارگران در کارخانه‌هاست که علاوه بر رونق اقتصادی کشور، کرامت انسانی کارگران را حفظ و تقویت می‌کند.
 
آقای مسعود بختیاری، از کمیته آبزیان سندیکا هم به جایگاه آبزیان در صنایع غذایی پرداخت و گفت: انتظار ما تهیه مقدماتی از سوی دولت تدبیر و امید برای رفع تحریم‌های داخلی و خارجی است.
 
وی تحریم‌های داخلی را مانع تراشی‌های غیرکارشناسی نهادها و وزارت‌خانه‌های مرتبط دانست و گفت: صاحبان صنایع غذایی کشور، اگر بیشتر از دولت نگران نباشند، کمتر از دولت، نگران سلامت شهروندان نیست.
نظرات
ADS
ADS
پربازدید