Performancing Metrics

توقف فعالیت صنایع آلاینده در کلانشهر اراک باید کارشناسانه انجام شود | اتاق خبر
کد خبر: 305137
تاریخ انتشار: 7 دی 1394 - 13:23
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: توقف فعالیت صنایع آلاینده به ویژه ایرالکو در کلانشهر اراک باید با کار کارشناسانه انجام شود.

اتاق خبر: استاندار مرکزی گفت: توقف فعالیت صنایع آلاینده به ویژه ایرالکو در کلانشهر اراک باید با کار کارشناسانه انجام شود.

بنابراین گزارش محمود زمانی‌قمی امشب در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با بیان اینکه اجرای مصوبات مربوط به کارخانه ایرالکو باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: باید با تعامل تمامی بخش‌ها در راستای کاهش آلودگی کلانشهر اراک گام برداشت.

وی با تاکید بر ارائه گزارش محیط زیست استان از تمامی صنایع آلاینده افزود: آلودگی هوای کلانشهر اراک مختص به یک صنعت و کارخانه ایرالکو نبوده و نباید تنها این واحد صنعتی را متهم به آلودگی کنیم، بلکه باید سهم تمام صنایع در آلایندگی هوای این کلانشهر مشخص شود.

استاندار مرکزی با اشاره به تولید 40 درصد از شمش آلومینیوم کشور در ایرالکو تصریح کرد: تعطیلی کارخانه ایرالکو به عنوان یک واحد تولیدی که در سطح ملی نقش بسیار مهمی دارد راه حل مناسبی به منظور کاهش آلودگی کلانشهر اراک نیست.

زمانی‌‌قمی با تاکید بر اهمیت اشتغال‌زایی در جامعه ادامه داد: استاندار به عنوان مقام ارشد استان نمی‌تواند با تعطیلی این واحد صنعتی جامعه کارگری ایرالکو را با مشکل مواجه و این افراد را از کار بیکار کند.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی به عنوان یک برند مهم برای استان باید مورد توجه قرار گیرد و استانداری با پیگیری مصوبات دغدغه مسئولان، مطبوعات و سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه آلایندگی این واحد صنعتی را پیگیری می‌کند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: روزهای آلوده در کلانشهر اراک امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته و از 123 روز به 56 روز رسیده که این مهم نشان دهنده فعالیت و همگرایی تمامی بخش‌ها در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک است.

زمانی‌‌قمی با تاکید بر ساماندهی وسایل نقلیه سنگین که از مرکز کلانشهر اراک عبور می‌کنند، گفت: روزانه 14 هزار کامیون از داخل این شهر عبور کرده که سهم بسیار زیادی در آلایندگی هوا دارند و باید به این مهم توجه ویژه شود.

در ادامه این نشست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: از سال 86 خارج شدن آند سازی به شهرک صنعتی خیرآباد مصوب شده که متأسفانه به این مهم توجهی نشده است.

عزیز فیلی با تاکید بر اجرای مصوبات در زمان مشخص شده افزود: انتقال کارخانه آندسازی به خارج از محدوده شهری باید با جدیت دنبال شود.

منبع: فارس 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید