Performancing Metrics

سنگک خوشمزه ترین نان دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 305140
تاریخ انتشار: 7 دی 1394 - 08:37
خبرنگار روس:
یک خبرنگار روس که به تازگی به تهران سفر کرده در مشاهدات خود با بیان اینکه پایتخت ایران شهری پیشرفته است گفت: نان سنگک از خوشمزه ترین نان های جهان است که بر اساس سنت های دیرینه طبخ می شود.

اتاق خبر: یک خبرنگار روس که به تازگی به تهران سفر کرده در مشاهدات خود با بیان اینکه پایتخت ایران شهری پیشرفته است گفت: نان سنگک از خوشمزه ترین نان های جهان است که بر اساس سنت های دیرینه طبخ می شود.

بنابراین گزارش سرگئی بریلوف خبرنگار برجسته روس و مدیر یک برنامه سیاسی تلویزیونی که هر هفته یک بار در شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه پخش می شود هفته گذشته در قالب هیاتی 200 نفره از صاحبان صنایع و نمایندگان مراکز اقتصادی روسیه به سرپرستی دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه به تهران سفر کرد.
وی مشاهدات خود از این سفر را از یک نانوایی سنگکی در تهران شروع می کند که در آن پس از ایستادن در صف و تهیه چند نان به وصف این مغازه پرداخت.
بریلوف می گوید: نان سنگک بسیار خوشمزه است و می توان گفت از خوشمزه ترین نان های جهان است که بر اساس سنت های دیرینه ایران طبخ می شود.
«در هیچ جای دنیا نمی توان مانند مغازه های سنگکی تهران یافت و نان را پس از پختن روی سنگ های کوچک با قلاب از بندی آویزان می کنند تا سنگ های آن بریزد.»
خبرنگار روس خاطرنشان کرد: بسیاری از سنت های ایران همانند این سنت نان پزی به گذشته های دور و حتی چند هزار سال پیش بازمی گردد.
تهران پایتخت ایران با تمدن کهن و دیرینه شهری امروزی و پیشرفته است که در آن اثری از ساختمان های کهن دیده نمی شود و در نواحی مختلف آن در کنار ساختمان های مسکونی، اماکن عمومی و مساجد بطور تنگاتنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
در ادامه برنامه تلویزیونی تهیه شده توسط وی از تهران، مصاحبه خبرنگار روس با مانتوروف پخش می شود که وزیر صنعت و تجارت روسیه مواضع خود درباره همکاری با ایران و برگزاری نمایشگاه صنعتی روسیه در تهران را به تفصیل تشریح و بازگو می کند.
این مصاحبه درست در مکانی انجام گرفت که در سال 1943 کنفرانس تهران با شرکت استالین، روزولت و چرچیل رهبران وقت شوروی، آمریکا و انگلیس برگزار شد.
مانتوروف گفت: در اینجا در جایی تاریخی نشسته ایم که شاهد برگزاری کنفرانس بین المللی تهران در بحبوحه جنگ دوم جهانی بود.
خبرنگار روس در ادامه برنامه در یکی از بوستان های تهران به بوته های سبز اشاره کرد و گفت در حالی که در کوههای سربه فلک کشیده البرز که تهران در دامنه آن قرار گرفته برف نشسته، بسیاری از بوته ها در پایتخت ایران سبز است.
بریلوف گفت: ایران آب و هوای بسیار مناسب برای کشاورزی دارد و هشت ماه از سال در مناطق آن کشت و کار انجام می گیرد و می تواند محصولات کشاورزی مورد نیاز روسیه از جمله مرکبات همچون پرتقال و انار را تامین کند.
وی افزود: روسیه نیز برای تامین فناوری ها و تجهیزات مختلف مورد نیاز ایران اعلام آمادگی کرده است و قرار شده به عنوان مثال سکوهای نفتی و کشتی های نفتکش مورد نیاز ایران در دریای خزر توسط شرکت های روسی ساخته شود.
در ادامه این برنامه بخش هایی از نمایشگاه صنعتی روسیه در تهران که سه روز در پایتخت کشورمان دایر بود نشان داده و با برخی از شرکت کنندگان در آن گفت وگو شد.
والری مالتسف رییس شرکت «روست سلماش» سازنده ماشین آلات کشاورزی از منطقه راستف نا-دانو در جنوب روسیه ازجمله شرکت کنندگان روس در این نمایشگاه بود.
وی در گفت وگو با خبرنگار روس گفت که امیدوار است 300 دستگاه کمباین به خریداران ایرانی بفروشد.
در پایان این برنامه تلویزیونی سالن داخل هواپیمای مسافربری روسی سوپرجت-100 نشان داده شد که مخصوصا برای شرکت در نمایشگاه صنعتی روسیه به تهران آورده شده بود و گفته شد که این هواپیمای شیک مورد پسند ایرانیان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید