Performancing Metrics

تعدد نامزدهای خبرگان، نه تنها خطری ندارد بلکه مبارک است | اتاق خبر
کد خبر: 305172
تاریخ انتشار: 7 دی 1394 - 14:18
عضو جامعه روحانیت مبارز:
یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز تعدد نامزدها برای هر انتخاباتی را عامل شور و نشاط دانست و گفت:‌ شورای نگهبان از یک پایگاه تقوایی و قانونی برخوردار بوده و پاسدار قانون اساسی است. از این رو برای احراز صلاحیت نامزدها نیازی به توصیه کسی ندارد.

اتاق خبر - حجت الاسلام حسین ابراهیمی با اشاره به روند ثبت نام‌‌ نامزدهاي پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبری گفت: ثبت نام نامزدها در هر دو مجلس خبرگان رهبري و مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دوره های قبل با استقبال خوب و بیشتری مواجه شده است. در مراحل بعدی است که مشخص می‌شود شورای نگهبان و هیات نظارت اين افراد را واجد شرایط می‌دانند یا خیر.

وی در مورد ابراز نگرانی برخی چهره‌ها از جمله آيات يزدي و جنتي نسبت به تعدد افراد ثبت نام کننده براي حضور در رقابت انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به نظر من تعدد نامزدها در انتخابات، نه تنها خطری ندارد بلکه مبارک و مفید نیز هست وهمچنین بیان گر احساس مسئولیتِ بیشتر در بین آحاد مختلف ملت است. من به شخصه معتقدم هیچ نکته منفی‌اي در اين زمينه وجود ندارد و شور و نشاط و هیجان را در عرصه انتخابات در پی خواهد داشت.

اين عضو جامعه روحانيت مبارز درباره لیست انتخاباتی اين تشکل روحاني و همچنين جامعه مدرسین حوزه عليمه قم، ابراز بي اطلاعي کرد و گفت: تنها این را می‌دانم که هر دو تشکل، در مورد انتخابات خبرگان لیست مشترک خواهند داد.

وی درباره روند احراز صلاحيت نامزدها از سوي شوراي نگهبان، بيان کرد: شورای نگهبان از یک پایگاه تقوایی و قانونی برخوردار بوده و پاسدار قانون اساسی است. از اين رو براي احراز صلاحيت نامزدها نیازی به توصیه کسي ندارد. 

ابراهيمي با تاکيد بر اينکه شورای نگهبان هرگز خلاف قانون و شرع عمل نخواهد کرد، ترجيح داد که به برخي گمانه هاي سياسي و رسانه‌اي درباره احتمال رد صلاحيت چهره‌هايي همچون آيت الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات خبرگان، واکنش نشان ندهد و سخني نگويد. 

به گفته وي، اگر طبق قانون و شرع عمل شود، التهابی در برگزاري انتخابات به وجود نخواهد آمد. شورای نگهبان هم برنامه هايش را بر اساس قانون تدوین کرده و قطعا اعمال مُر قانون موجب آرامش در کشور خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید