Performancing Metrics

داعش شیوه و مسیر قاچاق نفت از سوریه را تغییر داده است | اتاق خبر
کد خبر: 305395
تاریخ انتشار: 8 دی 1394 - 14:06
در پی حملات هوایی روسیه،
وزارت دفاع روسیه از تغییر شیوه و مسیر قاچاق نفت داعش به دنبال حملات هوایی جنگنده‌های این کشور خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ایگور کنوشینکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، داعش به دنبال حملات جنگنده‌های روسی در سوریه، مسیر قاچاق نفت سوریه را تغییر داده و مسیر جدیدی را از شمال غرب عراق به ترکیه گشوده است.

 

کونوشینکف اظهار داشت: کاملا روشن است که داعش چگونه به دلیل حملات هوایی ما در سوریه، مسیر قاچاق نفت خود را از سوریه به ترکیه تغییر داده و مسیر جدیدی را در مناطق شمال غرب عراق در پیش گرفته است؛ مسیری که همواره آمریکا تحولات آن را مورد توجه قرار می‌دهد.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه به کنفرانس مطبوعاتی اخیر سرگئی رودسکوی، مدیر اتاق عملیات ستاد کل ارتش روسیه اشاره کرد و گفت: در آن کنفرانس تصاویر فوتوگرافی و فیلم‌هایی که حاصل کار نیروهای فضایی روسیه بود، به نمایش گذاشته شد. در این تصاویر و فیلم‌ها نشان داده شد که چگونه روسیه منابع سودهای کلان و غیر قانونی که داعش از قاچاق نفت سوریه به ترکیه به دست می‌آورد نابود کرد.

 

این مقام وزارت دفاع روسیه در ادامه در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مبنی بر مخالفت پنتاگون برای همکاری با روسیه در زمینه تبادل اطلاعات در مورد اهداف ویژه داعش صراحتا گفت: این مساله نشان می‌دهد که آمریکا تنها در حرف و نه در عمل به مبارزه با تروریسم می‌رود.

 

وی در این زمینه افزود: وزارت دفاع روسیه به صورت علنی به شرکای آمریکایی خود تاکید کرد که اکنون اقدامی که باید صورت گیرد نه بررسی فعالیت داعش در عراق بلکه تلاش برای نابودی منابع سودهایی است که این تروریست‌ها در منطقه به دست می‌آورند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید