Performancing Metrics

خاطره همسر شهید رجایی از معلم شدن این شهید | اتاق خبر
کد خبر: 305436
تاریخ انتشار: 8 دی 1394 - 20:00
حاشیه‌هایی از دومین جشنواره جلوه‌های معلمی
دومین جشنواره جلوه‌های معلمی با حضور همسر شهید رجایی و بیان خاطراتی از نحوه روی آوردن این شهید به شغل معلمی و اعتراض یکی از معلمان نمونه نسبت به کمبودها و سختی دانش‌آموزان روستایی برای تحصیل همراه بود.

به گزارش اتاق خبر، دومین جشنواره جلوه‌های معلمی همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار شد که بر این اساس 13 معلم فداکار سال 94 معرفی شدند که 10 نفر از آنها توسط وزیر آموزش و پرورش تقدیر شدند. 

این معلمان فراتر از وظایف سازمانی خود، فداکاری‌های مختلفی را برای دانش‌آموزانشان انجام داده‌اند. 

در دومین جشنواره جلوه‌های معلمی از خانواده سه شهید فرهنگی تقدیر به عمل آمد که عبارتند از خانواده شهیدان حسینی، خانواده شهیدان کمیجانی و خانواده شهیدان شیخ‌شعبانی

* خاطرات همسر شهید رجایی از چگونگی معلم شدن این شهید

در این مراسم خانم صدیقی همسر شهید رجایی مورد تقدیر علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت. 

همسر شهید رجایی طی سخنانی در رابطه با عشق این شهید به شغل معلمی اظهار داشت: از نگاه شهید رجایی شغل معلمی از مبارزه سیاسی بالاتر بود. وی در 21 سالگی به استخدام ارتش درآمد، در آن ایام در جلسات سخنرانی آیت‌الله طالقانی شرکت می‌کرد که پس از سخنان آقای طالقانی در خصوص شغل معلمی و اینکه این شغل ادامه راه انبیاست، شهید رجایی تحت تاثیر قرار گرفت و از ارتش خارج شده و به شغل معلمی روی آورد.

صدیقی ادامه داد: شهید رجایی با وجود سمت‌هایی که انقلاب برعهده او گذاشت همواره می‌گفت که من معلم هستم و در وزارت آموزش و پرورش که زیربنای فرهنگ جامعه است بهتر می‌توانم خدمت کنم. 

وی تأکید کرد: شهید رجایی معلمی را شغل نمی‌دانست بلکه معتقد بود معلمی عشق، هنر و فداکاری است. 

* انتقاد یکی از معلم‌های نمونه نسبت به کمبودها در مناطق محروم کشور

در ادامه این مراسم ثریا مطهرنیا یکی از معلمان نمونه از استان کردستان طی سخنانی عنوان کرد: از مسئولان انتظار داریم تا به زیرساخت‌های اقتصادی و رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم کشور توجه ویژه‌ای داشته باشند. هم اکنون بسیاری از جوانان بیجار به دلیل محرومیت از این شهر مهاجرت کرده و به تهران می‌آیند.

وی افزود: تهران در گذشته دهاتی بود که به پایتخت تبدیل شد اما مناطق محروم همچنان محروم باقی مانده است.

این معلم نمونه ادامه داد: نبود سرانه دانش‌آموزی، ناچیز بودن هزینه ایاب و ذهاب داشن‌آموزان روستایی و بی‌توجهی به مدارس شبانه‌روزی از جمله مواردی است که موجب شده مبادی بیسوادی مسدود نشود بنابر این طرح‌های خرگوشی و حرکت لاک‌پشتی در آموزش و پرورش راه به جایی نمی‌برد.

 

 

منبع:تسنیم

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید