Performancing Metrics

ویرانی۸۰ درصد الرمادی | اتاق خبر
کد خبر: 305468
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 00:41
عملیات آزادسازی شهر الرمادی مرکز استان الانبار از اشغال تروریست‌های تکفیری که روز دوشنبه هفتم دی ماه با موفقیت به پایان رسید، شاهد هلاکت بیش از ۸۰۰ تروریست و ۵۶ حمله انتحاری داعشی‌ها بود.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از تسنیم، به نقل از شبکه السومریه، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق تاکید کرد تعداد تروریست‌های داعشی که طی دو هفته گذشته به هلاکت رسیدند، حدود 813 نفر بودند.
 
این مطلب را باقر الزبیدی وزیر حمل ونقل عراق به نقل از العبیدی بیان کرد که در جریان نشست امروز دولت عراق مورد تاکید قرار داد.
 
خالد العبیدی وزیر دفاع عراق همچنین اعلام کرد تروریست‌های داعشی در خلال نبردهای آزادسازی شهر الرمادی با هدف مانع تراشی در برابر این عملیات، 56 خودروی بمب‌گذاری شده منفجر کردند.
 
به گفته وی، خودروهای بمب‌گذاری شده هرگز مانع ادامه پیشروی نیروهای امنیتی عراق و پاکسازی اهداف ترسیم شده نشد.
 
 
قریب الوقوع بودن عملیات آزادسازی برخی از مناطق صلاح الدین
 
از سوی دیگر، سرلشکر ستاد معن السعدی فرمانده نیروهای ویژه عراق اعلام کرد به زودی عملیات نظامی برای پاکسازی آن بخش از مناطقی در استان صلاح الدین که همچنان در اشغال باندهای تروریستی داعشی است، آغاز خواهد شد.
 
السعدی گفت اوضاع امنیتی استان صلاح الدین در کنترل نیروهای امنیتی شجاع ما قرار دارد به طوری که امروز حمله گسترده ترویرست‌های داعشی به کوهستان مکحول را دفع کردیم و در جریان آن هفت داعشی را به هلاکت رساندیم.
 
وی افزود نیروهای نظامی با همکاری نیروهای داوطلب مردمی شجاع برای پاکسازی مناطقی که همچنان در اشغال داعشی‌ها قرار دارد، در استان صلاح‌الدین آماده می‌شوند.
 
نیروهای امنیتی، داوطلب مردمی و عشایر عراق پیش از توانستند بسیاری از مناطق اشغال شده توسط تروریست‌های داعشی در  استان صلاح الدین را آزاد کنند که پس از آن بسیاری از خانواده‌های آواره به منازل خود بازگشتند.
 
آزادسازی الرمادی مقدمه آزادسازی موصل
 
عزیزالعکیلی از نمایندگان فراکسیون المواطن (وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق) در پارلمان عراق تاکید کرد آزادسازی شهر الرمادی مقدمه پاکسازی شهر موصل از لوث تروریست‌هایی است که به فسادو تباهی در زمین می‌پردازند.
 
العکیلی در بیانیه‌ای که الفرات منتشر کرد، گفت پیروزی‌های اخیر در شهر الرمادی و آزادسازی آن از اشغال تروریست‌ها را به مرجعیت عالی دینی و نیروهای امنیتی اعم از ارتش،‌پلیس فدرال و یگان مبارزه با تروریسم تبریک می‌گوییم.
 
وی افزود تلا‌ش‌های آزادسازی الرمادی از اشغال داعشی‌ها گام بزرگی به سوی پاکسازی موصل قلمداد می‌شود و نبرد الرمادی ثابت کرد که نیروهای امنیتی عراق هیچ نیازی به نیروهای زمینی بیگانه برای آزادسازی خاک کشورشان از لوث تروریست‌ها ندارند.
 
80 درصد شهر الرمادی ویران شد
 
خبر دیگر این‌که خالد العبیدی وزیر دفاع عراق در جریان نشست امروز کابینه تاکید کرد میزان خرابی‌ها در شهر الرمادی به 80 درصد رسیده است.
 
باندهای تروریستی جنایتکار داعشی بیشتر منازل و ساختمان‌های دولتی و غیر دولتی شهر الرمادی را با هدف جلوگیری از پیشروی نیروهای امنیتی عراق در عملیات آزادسازی این شهر بمب‌گذاری کرده بودند که همین اقدامات سبب به تاخیر افتادن آزادی شهر شد، اما در نهایت نیروهای امنیتی عراق توانستند دوشنبه هفتم دی ماه، پرونده اشغال هفت ماه شهر الرمادی از سوی تروریست‌های داعشی با تارو مار کردن آنها پایان دهند و این شهر استراتژیک را از لوث آنها پاکسازی کنند.
 
انهدام چند هدف داعشی در سامراء
 
خبر دیگر این‌که جنگنده های ارتش عراق تعدادی از اهداف داعشی‌ها را در چارچوب عملیات سامراء بمباران کردند.
 
در بیانیه فرماندهی هواپیمایی ارتش عراق آمده است جنگنده‌های ارتش، با حمله به بقایای گروه تروریستی داعش در منطقه مکیشیفه در چارچوب عملیات سامراء،‌یک مخفیگاه آنها را منهدم کردند که تروریست‌های مستقر در آن به هلاکت رسیدند.
 
در این بیانیه آمده است جنگنده‌های ارتش با هماهنگی فرماندهی عملیات سامراء، نشست داعشی‌های تروریست را در مخفیگاه آنها در غرب جزیره سامراء هدف قرار دادند که به کشته شدن بیش از 20 تروریست و انهدام یک خودرو منجر شد.
 
بر اساس این بیانیه، همچنین در حملات هوایی ویرانگر به تروریست‌های داعشی در کوهستان مکحول، هشت داعشی کشته و یک خمپاره‌انداز و خودروی‌ آنها منهدم شد.
 
در حمله جنگنده‌های ارتش عراق همچنین یک خودروی بمب‌گذاری شده تروریست‌های داعشی در جزیره سامراء‌ منهدم شد.
 
شکست تروریست‌های تکفیری در شمال شرقی الرمادی
 
خبر دیگر اینکه تروریست‌های داعشی در پی شکست بزرگ در الرمادی و از دست دادن این شهر استراتژیک دست به حمله انتحاری در شمال شرقی این شهر زدند که این حمله آنها خنثی شد.
 
به نقل از المسله، سرلشکر ستاد اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار از خنثی شدن حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری در شمال شرقی الرمادی خبر داد.
 
وی گفت یک تروریست انتحاری ظهر امروز برای منفجر کردن خودروی‌ بمب‌گذاری خود در نزدیکی نیروهای ارتش در منطقه البوعیثه در شمال شرقی الرمادی تلاش می‌کرد که نیروهای لشکر دهم ارتش بلافاصله این خودرو را منفجر کردند که به هلاکت تروریست انتحاری منجر شد.
 
المحلاوی افزود نیروهای یگان مهندسی وابسته به ارتش و نیروهای امنیتی دیگر به عملیات کشف و خنثی سازی بمب‌های کارگذاشته شده در بخش شمالی الرمادی و داخل آن ادامه می‌دهند.
 
داعشی‌ها، 260 مدرسه را منفجر کردند
 
تروریست‌های داعشی مدعی خلافت اسلامی البته از نوع اموی و وهابی نشان داده‌اند نه به انسان رحم می‌کنند و نه به حیوان و آثار باستانی و مراکز علمی فرهنگی، این جنایتکاران بی‌رحم علاوه بر کشتار هزاران و شاهد ده‌ها هزار انسان بیگناه طی سال‌های اخیر، صدها مدرسه و مرکز فرهنگی را هم نابود کرده‌‌اند.
 
محمد اقبال وزیر آموزش عراق اعلام کرد باندهای تروریستی داعش، تا کنون 260 باب مدرسه را در عراق منفجر کرده‌اند که در نتیجه آن، نیم میلیارد دلار به بخش آموزشی و فرهنگی عراق خسارت وارد شده است.
نظرات
ADS
ADS
پربازدید