Performancing Metrics

امام جمعه نجف: به‌دنبال خشونت و روش قهرآمیز با سایر ملل نیستیم | اتاق خبر
کد خبر: 305496
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 04:43
اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی
امام جمعه نجف اشرف گفت: روش ما روش گفت‌وگوست و هرگز به دنبال خشونت و روش قهرآمیز با سایر ملل جهان نیستیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدصدرالدین قبانچی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور جمعی از علمای جهان اسلام برگزار شد، با اشاره به این‌که «در این اجلاس باید دو محور را مد نظر قرار دهیم» گفت: محور اول در رابطه با طرح جهانی اسلام است که باید ببینیم این طرح به کجا انجامیده است؟ دومین محور این است که چه روش و راهکاری می‌تواند ما را برای تحقق طرح اسلامی مهیا کند. چرا که اسلام یک دین جهانی است.

وی ادامه داد: ما اکنون در تمام جهان شاهد برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) هستیم. در قرآن هم خداوند به مسلمانان بشارت داده است که در آخرالزمان امامی ظهور می‌کند که همنام محمد (ص) است. ما باید بدانیم که این طرح اسلامی امروز به کجا رسیده است؟ چراکه در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم.

وی گفت:‌ در خیلی از جاها برداشت‌های ما نسبت به اسلام سطحی بوده است. در دنیای امروز و با این فضایی که به وجود آمده است همه به دنبال طرح اسلام هستند و غربیان به اسلام چشم دوخته‌اند. طرح اسلامی باید به دست مسلمانان احیا و اجرا شود.

امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد: امروز برخی رسانه‌ها صحبتی از داعش نمی‌کنند بلکه از خلافت اسلامی سخن می‌گویند آن‌ها می‌خواهند با نام خلافت اسلامی اسلام را زیر سوال ببرند. اکنون کشورهای اسلامی پیشرفت کرده‌اند و در این راستا سختی‌های زیادی کشیده‌اند. ما اگر در چارچوب حرکت کنیم و به اصول پایبند باشیم می‌توانیم به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم. هدف ما هدف پیامبران است و باید به گونه‌ای رفتار شود که تمام جهانیان با آزادی زندگی کنند. جمهوری اسلامی هم از همان ابتدا بر محور آزادی ادیان پیش رفته است. جمهوری اسلامی ایران نعمت بزرگی مثل امام و رهبری دارد که باید قدر آن را بداند.

قبانچی تاکید کرد: امروز زمان، زمان اراده است که باید خود ملت‌ها وارد عمل شوند و به ارزش‌های والای اخلاقی تکیه کنند و به دور از هر بیم و هراسی پیش برویم. پیامبر(ص) برای کامل شدن ارزش‌های اخلاقی گام برداشته است و روش ما نیز روش گفت‌وگوست و هرگز به دنبال خشونت و روش قهرآمیز با سایر ملل جهان نیستیم. ما کاملا با هرگونه رفتار تکفیری مخالف هستیم.

وی تاکید کرد: همواره عده زیادی خواسته‌اند که علیه جمهوری اسلامی وارد عمل شوند اما ما باید ببینیم که ایران چه مولفه‌هایی داشته است که به پیروزی رسیده است. وجود یک رهبر دینی می‌تواند عامل مهمی در حرکت دادن ملت‌های اسلامی به سمت پیشرفت باشد. مولفه دوم موفقیت جمهوری اسلامی ایران ارتباط با خداوند است که این کشور توانسته است بعد از 37 سال همواره قوی‌تر باشد و هرگز از مواضع خود عقب‌نشینی نکند. هر چقدر که اهداف ما مستحکم‌تر باشد راحت‌تر می‌توانیم به پیشرفت برسیم.

امام جمعه نجف ادامه داد: در پیاده‌روی اربعین 27 میلیون شرکت کرده بودند که نه مشکل امنیتی پیش آمد و نه مشکل سیاسی. دلیل آن همگرایی امت اسلامی و نزدیکی به خداوند است. مطمئن باشید که داعش نفس‌های آخر خود را می‌کشد و مردم با دعاهای خود می‌توانند ما را یاری کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید