Performancing Metrics

درگذشت نویسنده شب‌ به‌خیر کوچولو و قصه ظهر جمعه | اتاق خبر
کد خبر: 305497
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 04:53
معصومه ذباح، نویسنده حوزه کودک و نوجوان و از نویسندگان برنامه‌های رادیویی درگذشت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، معصومه ذباح، همسر زنده‌یاد حسین شیدایی - بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون - متولد ١٦ اسفند ١٣٣٨ در شهر خرم‌آباد بود.

او از چند سال پیش در تهران اقامت کرده، علاوه بر تحریریه مجله کیهان بچه‌ها و مجلات رشد، با شبکه‌های مختلف رایدویی نیز همکاری داشت. "شب‌به‌خیر کوچولو"، "قصه‌ی ظهر جمعه"، "شکرستان"، "بوی گل آفتاب"، "ورزش، نشاط، کودک"، "قاصدک" و "قطار قطار ستاره" از مهم‌ترین کارهایی بود که ذباح به‌عنوان نویسنده و سردبیر با آن‌ها همکاری داشت.

ذباح به‌عنوان یکی از هنرمندان زن تئاتر دهه ٥٠ لرستان هم شناخته می‌شود که آثاری چون: مثل توکایی در قفس‌، مهمان‌های ناخوانده‌ و لی‌لی لی‌لی حوضک را برای بچه‌ها به صحنه برده بود. او همچنین در حوزه کتاب کودک هم فعال بود. تدوین کتاب «صد متل، صد مثل» شامل ضرب‌المثل‌هایی با ریشه‌ طنز برای کودکان سال‌های اول دبستان، تألیف «خانه‌های رنگی» مشتمل بر 18 قصه کودکانه و مجموعه چندجلدی «خط‌های این شکلی» ویژه همین گروه سنی، اثر داستانی «پنجره‌ها» برای کودکان دبستانی،«سوپ سنگی»، بازآفرینی مجموعه‌ای از افسانه‌های خارجی ویژه‌ی کودکان و نوجوان و «هدیه‌ی مهربانی» ویژه‌ی پیش‌دبستانی‌ها، ازجمله این آثار است.

معصومه ذباح از چند سال پیش با بیماری سرطان درگیر بود تا آن‌که همزمان با میلاد رسول اکرم (ص) در 56 سالگی درگذشت.

مراسم خاکسپاری ذباحف چهارشنبه نهم دی‌ماه، از ساعت 10 در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید