Performancing Metrics

کلنگ احداث مجتمع شوراهای حل اختلاف شیراز به زمین زده شد | اتاق خبر
کد خبر: 305501
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 05:25
به‌ مناسبت میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص)
به‌ مناسبت میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور رئیس‌کل دادگستری استان فارس کلنگ احداث مجتمع شوراهای حل اختلاف شیراز به زمین زده شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، ساختمان مجتمع شوراهای حل اختلاف شیراز در سه‌طبقه و با زیربنای یک‌هزار و 830  مترمربع احداث می‌شود و بیش از 12 شعبه شورای حل اختلاف این کلان‌شهر را در خود جای خواهد داد.

رئیس‌کل دادگستری فارس در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این ساختمان با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف این استان با کمبود شدید فضای فیزیکی روبه‌رو است، گفت: شورای حل اختلاف در مرکز این استان ساختمان ملکی ندارد و با توجه به حجم مراجعه‌کننده به شوراهای حل اختلاف باعث نارضایتی عمومی شده است.

علی القاصی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف به‌عنوان بخشی از تشکیلات قضایی مرجعی است که بخش عمده‌ای از دعاوی را رسیدگی و حل‌وفصل می‌کند، خاطرنشان کرد: ضرورت ایجاد فضای مناسب برای کارکنان و مراجع به مجموعه شوراهای حل اختلاف لازم و ضروری است.

وی در ادامه به قانون جدید شوراهای حل اختلاف و گسترش صلاحیت‌های این مرجع قضایی اشاره کرد و افزود: به‌یقین با افزایش صلاحیت شوراهای حل اختلاف ورودی پرونده به شوراها نیز افزایش خواهد یافت، بنابراین توجه و نگاه ویژه به فضای فیزیکی، نیروی انسانی و امکانات این مجموعه لازم و ضروری است.

رئیس شورای قضایی فارس از اداره راه و شهرسازی و اوقاف و امور خیریه این استان به لحاظ همکاری در اختصاص زمین مناسب تقدیر کرد و افزود: مدت اجرای این پروژه 15 ماه و اعتبارات آن از محل شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه اختصاص یافته که تاکنون نیمی از این اعتبار تأمین‌ شده است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید