Performancing Metrics

کویت به دنبال کاهش هزینه‌‌ها و اصلاح بودجه در 2016 | اتاق خبر
کد خبر: 305628
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 20:46
با ادامه تاثیر کاهش قیمت نفت بر کشورهای عربی خلیج فارس، کویت به دنبال آن است که با اصلاح بودجه خود از هزینه‌ها در سال 2016 بکاهد.

اتاق خبر: منابع دولتی در کویت از تلاش این کشور برای اصلاح بودجه با توجه به کاهش قیمت نفت خبر دادند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ این منابع امروز چهارشنبه اعلام کردند رویکردی برای اعلام یک بودجه اصلاحی با تمرکز بر دو امر وجود دارد.

 این بوجه اصلاحی بر دو امر متمرکز خواهد بود: کاهش هزینه‌های جاری تا حدود پنج میلیارد دینار (کویت) تا به میزان 10 میلیارد دینار پیش‌بینی شده در بودجه 2016-2017 برسد؛ و دوم کاستن از هزینه طرح‌های توسعه مربوط به وزارت‌خانه‌ها، اداره‌های دولتی و موسسه‌های مستقل که بودجه آنها در سال 2015-2016 شش میلیارد دینار تعین شده بود اما مبلغی که هزینه کرده بودند، حدود دو میلیارد دینار بود.

بر اساس گزارش مذکور، بودجه 2016 کویت شاهد پنج تغییر خواهد بود: کاستن از حمایت‌های کالاها و خدماتی که دولت آنها را ارائه می‌دهد از 3.7 میلیارد دینار تا 2 میلیارد دینار، کاستن از سهم خزانه عمومی در بیمه‌های اجتماعی، تغییر سیاست محاسبه و حقوق بازنشستگان، کاستن از هزینه‌های بخش درمان در خارج از کشور و نیز کاستن از کمک‌‌هزینه‌های خارجی.

با کاهش شدید بهای جهانی نفت، بیشتر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با کسری بودجه روبه‌رو شده‌اند و بسیاری از آنها برای جبران بخشی از این کسری اقدام به افزایش قیمت سوخت و کاهش یارانه آن کرده‌اند.

عربستان سعودی نیز که خود یکی از عوامل اصلی کاهش شدید بهای جهانی نفت است، بودجه سال 2016 خود را به حدود 90 میلیارد دلار بسته است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید